Wat is er nieuw

Welk L nummer past het beste

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ladpr
  • Startdatum Startdatum
L

Ladpr

Guest
Ik twijfel heel erg tussen de volgende L nummers:
L066
L052
L204
L010A

Iemand ervaringen met deze vissen zodat ik misschien beter een keuze kan maken?

Zitten er misschien per ongeluk fanatieke planteneters bij?
Of iets anders wat van belang is om rekening mee te houden?

Voor wat voor aquariumformaat, bij welke bijvissen en bij elke waterwaarden (incl. temp.) is het bedoeld?

150 cm, 450 liter

PH rond de 6.5 - 7.0
Temperatuur rond de 24

Dit is het voorlopige lijstje van medebewoners
Pseudomugil Gertrudae
Apistogramma trifasciata
Tateurndina ocellicauda
Hisonotus leucofrenatus
Gasteropelecus Maculatus of Dermogenys Pusillus
En nog een Cory soort of iets dergelijks.

Ik heb zelf de L199
Erg mooi beestje wel wat schuw al komt daar steeds meer verandering in

Deze zit bij mij met o.a. de trifasciata

Ik zal hem eens opzoeken

Het zou helpen als je de aantallen van de medebewoners ook vermeld.
Het maakt namelijk nogal een verschil of je 5, of misschien wel 20 Corydorassen hebt 😉

Van je lijstje denk ik dat de L204 het 'makkelijkst' te vinden is. d.w.z. dat ik deze van de vier het meest voorbij zie komen in de gewone LFS's
Mocht je voor deze kiezen is het belangrijk om hout in je bak te hebben. De L204 is namelijk een echte hout-eter.

De L066 wordt nogal eens verward met de L333. Niet zo gek aangezien ze sprekend op elkaar lijken. Hetzelfde geld voor de L052 en de L168

Edit: Ik zie net je andere topic pas, dus vandaar het ontbreken van aantallen. Excuse me 🙂

Aantallen heb ik nog geen idee van, heb zoiets van dat zie ik gaandeweg wel. Ik heb in ieder geval allemaal redelijk kleine vissen gekozen zodat ik mooie grote groepen kan nemen.

Ik ga altijd naar een speciaalzaak die ook heel veel kunnen bestellen voor me, zo niet ben ik ook bereid om verder te reizen voor een mooie vis.
Makkelijk verkrijgbaar zijn is dus geen belangrijke punt voor mij, als ik een half jaar moet wachten tot ze binnen zijn bij wijze van vind ik dat ook niet erg.

Een echte houteter klinkt wel goed in ieder geval, er zal genoeg hout aanwezig zijn in de bak.

Een echte planteneter zou een afknapper zijn omdat ik behoorlijk wat planten wil gebruiken.

Ik moet terugnemen dat je de L204 het meest tegen komt.
Ik had hem verward met de L104, die je dus idd veel ziet.
Desalniettemin is de echte L204 ook een houtliefhebber. 🙂

Houd er wel rekening mee dat L-nummers die hout eten ook je achterwand kapot kunnen knagen.
Ik heb er iig ��n gehad die dat deed.
Laat je dus goed inlezen alvorens je er ��n koopt.

L134 is ook een prachtige soort. Daar al eens naar gekeken?

Als je corydorassen neemt heb ik zo'n gevoel dat L010A's niet de kans krijgen om te eten, laten zich vrij makkelijk omver lopen door hun slanke lichaam.
Al eens gekeken naar de L201?

Daar hoef je totaal niet bang voor te zijn. De onze komen al anderhalf jaar lang prima aan hun eten 😉

O oke, Die van mij werden altijd opzij geduwd door een groepje van 7 aeneus :/
Ik moest echt zorgen dat ze allebei te eten kregen.
Daarom kies ik nu ook voor de kleinere corydoras 😉
Maar L010A is wel echt een mooie vis hoor!

Daar was ik misschien wat te voorbarig. Aeneussen zijn natuurlijk ook bakbeesten van jewelste.
Bij ons ging het om de trilineatus en Black Venezuela.

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan