Welk licht?

V

Vsn15

Guest
Hallo allen,

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een licht voor mijn toekomstig aquarium. Het licht moet op een 80cm aquarium komen (wel 50 cm diep dus dat kan wel voor problemen zorgen. Het licht moet wat planten kunnen groeien (makkelijke planten want ik ga geen CO2 toevoegen). Weet iemand een geschikt licht voor mn aquarium?
Dank bij voorbaat,

Daan
 
@benvo is AF Lichtquru samen met @Patrix .

Die kunnen je alles.vertellen mbt licht. Van volt kelvin ampere watt miliampere etc
 
Hopelijk krijg ik dan een reactie van één van hun.
 
Vast wel! Ze zijn vaste klanten bij AF. Nog ff en ze verdienen de titel Erelid
 
Ik heb inderdaad al veel reacties gehad van Patrix.
 
JMB is mooi, maar gezien je “slechts” 50cm hoogte hebt kan je ook goed weg komen met HVP strips of de SMD versie van JMB.

De goedkopere plakstrips van ledstrip koning/stunter etc zou ik lekker laten liggen, die zijn nagenoeg nooit waterdicht genoeg voor een lang leven of verbranden omdat ze hun warmte niet kwijt kunnen.
Mocht dat allemaal al niet gebeurd zijn voordat de lijm los heeft gelaten
 
Nog bepaalde wensen qua instellingen en lichtkleuren? en wat mag het kosten?

Deze balkjes zijn niet duur en geven wel lekker veel licht door de 5630 Led's, als je hier wit en warmwit van neemt dan heb je genoeg en goed licht.
En ze komen los boven de bak te hangen had ik begepen? dus 100% waterproof hoeft het dan niet te zijn (al zijn ze dat wel volgens de verkoper)

 
De instellingen maken niet veel uit. Het gaat op een rimless aquarium gemonteerd worden.
 
Dan zou je de balken van mijn link kunnen overwegen, er zijn betere maar daar hangt ook een prijskaartje aan, bij Wish en AliExpress hebben ze ook wel leuke verlichting, welke je met meegeleverde steunen zo op de bak kunt plaatsen.

zoiets,
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het compliment, maar dat valt nog wel mee hoor, en je vergeet @tuinkabouter te noemen.


Haha, Jij mag anders ook niet klagen, vaak sta je nog boven mij in het vakje ''most posts''
haha maar dat komt omdat jij Efficiënter posts. jij doet je hele verhaal in 1 comment. ik in 3
 
Ik heb vandaag in de tuin van mijn grootouders een perfect metalen frame gevonden, het heeft exact het juiste formaat, en het staat reeds in een grondlaag. Morgen komt de 2de laag erop.
 
Terug
Bovenaan