Wat is er nieuw

Welk merk en type zijn dit?

Starter72

Well-known member
Lid geworden
16 juli 2015
Heb uit mijn adoptie-bak de volgende algeneters en corydoras :

oHMJlAj85Q5ZqS3eVwPj59t_7Cur3DdV.jpeg
Algeneter 1, zit momenteel in een bak met platy�s

algeneter 2, de �wrattenkoning�

Corydoras met hoge rugvin

Corydoras met streep

Corydoras zonder streep

De corydoras wil ik samen met de platy�s in 1 80cm bak gaan doen. Hier komen nog een paar corydoras bij (3 stuks) zodat de �groep� groot genoeg is. Ook is het de bedoeling om algeneter 1 in de bak met platy�s te zetten.

Hoor graag wat voor typen/soorten het zijn en tips zijn altijd welkom!

Met de hoge rugvin is in ieder geval Paleatus die eronder zou ook kunnen. De onderste twijfel ik.

Zou de onderste geen Brochis kunnen zijn?

Foto 2 twijfelde ik , vanwege de grove schubben.
PlanetCatfish.com - Pterygoplichthys pardalis � Loricariidae � Cat-eLog

19 Jul 2013 ... Scientific Name, Pterygoplichthys pardalis (Castlenau, 1855) ... Identification,
Pterygoplichthys can be identified by the number of rays in the ...
www.planetcatfish.com/pterygoplichthys_pardalis

Ziet er ook anders uit,hoor.

Bedankt alvast voor de input mensen!

Alle op de foto komen uit dezelfde 60cm bak en zijn minimaal 3 jaar oud.
Grotere bak dan 80cm kan ik ze helaas niet bieden.

Nee, dat zal wel, maar die Pleco, die hoort daar gewoon niet.
Die kan uitgroeien tot 40 45 cm.

Net of Jij in een 1 x 1m kamertje opgesloten wordt.

Dat is dierenmishandeling.

Dus beide algeneters hebben meer dan 80cm nodig, evenals de Paleatus.
Hoogstwaarschijnlijk hebben de andere 2 corydoras ook meer ruimte nodig?
In dat geval ga ik toch kijken voor een ander tehuis voor ze.

Dan vraag ik me af wat ik het beste in een 80cm bak kan zetten waar ongeveer 15 platy�s in zitten.. met name om de bodem en algen bij te houden. Dwergcorydoras?

Starter72 zei:
Dus beide algeneters hebben meer dan 80cm nodig, evenals de Paleatus.
Hoogstwaarschijnlijk hebben de andere 2 corydoras ook meer ruimte nodig?
In dat geval ga ik toch kijken voor een ander tehuis voor ze.

Dan vraag ik me af wat ik het beste in een 80cm bak kan zetten waar ongeveer 15 platy�s in zitten.. met name om de bodem en algen bij te houden. Dwergcorydoras?

Panda of soortgelijke grootte moet al kunnen hoor.

Wat de harnasmeervallen betreft ben ik het eens met Ludger: Pterygoplichthys pardalis en Ancistrus cf. cirrhosus.

Pantsermeerval 1 is een Corydoras aeneus "high fin", een kweekvariant die wat mij persoonlijk betreft niet had hoeven bestaan.
Pantsermeerval 2 vnd ik niet heel duidelijk, maar het zou een Corydoras trilineatus kunnen zijn.
Pantsermeerval 3 is een Corydoras aeneus "Black Venezuela" of Corydoras sp. Black Venezuela, ik weet niet wat de huidige taxonomisch correcte status is, maar in ieder geval volgens mij een natuurlijke verschijningsvorm.

In een bak van 80 centimeter zou ik deze geen van allen aanraden.

Paddy.K.1966 zei:
Wat de harnasmeervallen betreft ben ik het eens met Ludger: Pterygoplichthys pardalis en Ancistrus cf. cirrhosus.

Pantsermeerval 1 is een Corydoras aeneus "high fin", een kweekvariant die wat mij persoonlijk betreft niet had hoeven bestaan.
Pantsermeerval 2 vnd ik niet heel duidelijk, maar het zou een Corydoras trilineatus kunnen zijn.
Pantsermeerval 3 is een Corydoras aeneus "Black Venezuela" of Corydoras sp. Black Venezuela, ik weet niet wat de huidige taxonomisch correcte status is, maar in ieder geval volgens mij een natuurlijke verschijningsvorm.

Toen jik het las dacht ik, zou kunnen. Maar vind je de eerste niet meer op een Paleatus longfin lijken? Het tweede deel van de zin ben ik overigens 100% met je eens, zowel voor de Paleatus Longfin als de Aneus High fin

Ik meen juist begrepen te hebben dat van diverse 'soorten' er een longfin 'variant' is. Dus ik ben benieuwd waaruit dan moge blijken dat ze onnatuurlijk / kweekvormen zijn, die highfins.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Ik meen juist begrepen te hebben dat van diverse 'soorten' er een longfin 'variant' is. Dus ik ben benieuwd waaruit dan moge blijken dat ze onnatuurlijk / kweekvormen zijn, die highfins.

~ Ivo

Bij mijn weten zijn alle vinnen verlengd bij de onnatuurlijke vorm. En de natuurlijke vorm alleen de rugvin. Maar ik kan er naast zitten, sites waar ik dit soort informatie opzoek spreken er niet over. Ik heb dus geen bron om dit te bevestigen.

Dit heb ik wel gevonden http://www.planetcatfish.com/common/spe ... es_id=1008
Een natuurlijke vorm van een longfin, hij lijkt wel behoorlijk op de Paleatus, welke conclusie ik daaruit kan trekken ben ik niet zeker. Daar ben je waarschijnlijk beter in dan ik.

Paddy.K.1966 zei:

Nummer 1 is sowieso een C.paleatus, dat durf ik wel met 100% zekerheid te zeggen. De andere 2 weet ik niet, maar nummer 2 is ook geen Corydoras trilineatus, die ziet er veel anders uit. @TS; op deze site staat een lijst met alle Corydoras soorten, daar zullen ze wel te vinden zijn: http://www.planetcatfish.com/catelog/nu ... &thumbs=16

met name om de bodem en algen bij te houden. Dwergcorydoras?
Overigens is geen enkele Cory een algeneter als ze ermee in de weer zijn is het om de beestjes ertussenuit te zoeken

Voor de nummer 2 �de wrattenkong� zoek ik een ander tehuis. Mag voor niks weg mist ie een beter tehuis kan krijgen.

De corydora zitten nu in een 80cm bak bij platy�s. Gaat best goed, ze zijn lekker actief bezig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan