Wat is er nieuw

Welk middeltje?

PatrickAqua

Active member
Lid geworden
1 november 2016
Leeftijd
35
Laatste tijd helaas meer last van onbevruchte en dus beschimmelde eitjes.

Catappa bladeren 2 bruisteentjes de laatste periode helaas toch te veel uitval doordat de schimmel overslaat op de bevruchte eitjes.

Hebben jullie nog tips welk middel goed werkt om dit tegen te gaan? Methalyne blue schijnt perfect te werken? Maar ik kan het helaas nergens bestellen.

Beetje koi webshop kun je dit bestellen.

Ik heb een paar maanden geleden zelf hier methyleenblauw besteld. Alleen.... inmiddels is het daar uitverkocht zie ik. Er moeten wel meer adressen zijn hoor! Kan even zoeken zijn. Eventueel lab/chemie/educatiewebsites nagaan, daar heb ik het volgens mij ook wel te koop gezien.

Je hebt maar een heel klein beetje nodig. Het potje dat ik heb staan is 25 gram. Daar doe ik misschien wel de rest van mijn leven mee. ;-p

Goeie. Even rondkijken inderdaad. De eerste de beste die ik vind is deze, alleen betreft dat helaas een combi van meerdere middelen. Dat zou ik persoonlijk liever niet gebruiken bij eitjes/babyvisjes.

@PatrickAqua Nog even de tip om de methyleenblauw uit je bak te halen (in elk geval grotendeels) als de eitjes eenmaal uitgekomen zijn. Het kan in theorie de ontwikkeling van de jonkies verstoren.

ligt vast aan mij dan want kan het nergens beschikbaar vinden in NL online, ben niet de beste googler die er is maar toch al ff zoet geweest met zoeken.

Ik heb een paar maanden geleden zelf hier methyleenblauw besteld. Alleen.... inmiddels is het daar uitverkocht zie ik. Er moeten wel meer adressen zijn hoor! Kan even zoeken zijn. Eventueel lab/chemie/educatiewebsites nagaan, daar heb ik het volgens mij ook wel te koop gezien.

Je hebt maar een heel klein beetje nodig. Het potje dat ik heb staan is 25 gram. Daar doe ik misschien wel de rest van mijn leven mee. ;-p

Goeie. Even rondkijken inderdaad. De eerste de beste die ik vind is deze, alleen betreft dat helaas een combi van meerdere middelen. Dat zou ik persoonlijk liever niet gebruiken bij eitjes/babyvisjes.

@PatrickAqua Nog even de tip om de methyleenblauw uit je bak te halen (in elk geval grotendeels) als de eitjes eenmaal uitgekomen zijn. Het kan in theorie de ontwikkeling van de jonkies verstoren.
Ja de eitjes houd ik altijd apart in kleine bakjes op temperatuur.
bedoeling is om wanneer de eitjes uitkomen gelijk te beginnen met de waterwissels dit is wat je bedoelt neem ik aan met je laatste zin?

Ah. Ja als jouw strategie toch al is om veel waterwissels te doen, dan haal je het er natuurlijk op die manier uit. 👍 Ik dacht ik meld het toch even. 🙂 Ik heb zelf de tip van methyleenblauw uit een kweekboekje voor goudvissen. Daar stond alleen ook een foto in van babyvissen die nog in het knalblauwe water zaten. Later elders gelezen dat dit wellicht niet heel handig is om te doen.

Ja eerste dagen heb ik ze in ca. 1 liter dus dat is redelijk snel schoon te krijgen verwacht ik 😀

Toch bedankt voor de tip info delen is altijd handig

Dat is waarom ze schimmelen, als je de eitjes in een zissbreeder doet en die in het moederaquarium laat hangen gaan ze ook niet schimmelen
Is pas recent bij wat koppels een probleem

En ook niet zo veel zin om 40 van die bakjes te bestellen :stom: 😛

Thnks michelle 😀 😀 😀 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan