Wat is er nieuw

Welk nieuw aquarium kiezen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lizzy_ZP
  • Startdatum Startdatum
L

Lizzy_ZP

Guest
Hoi allemaal,

Ik wil een nieuw aquarium gaan kopen. Nou vond ik zelf de Superfish Home 60 wel leuk... maar ik heb gehoord dat die voor de meeste vissen echt te klein is. Er zijn heel veel aquariums in de winkels, dus dat maakt kiezen niet makkelijker, dus ik vroeg me af of jullie missen een leuk aquarium wisten wat ik kan kopen.

Ik heb hiervoor een 60cm aquarium gehad, tweedehands, en die was lek... dus die moest ik weg doen, en nu zitten mn visjes in een aqua 40 achtig aquarium dat ik snel als vervanging kon krijgen... Dus ik hoop iets leuks voor ze te kunnen vinden.

Enig idee? En is een 80 cm bak een goede beginners bak?

Eigenlijk zou je moeten uitgaan van de vissen die je graag wilt houden, en daarop gebaseerd een bak in huis gaan halen.

Edit: Lees nu dat je al visjes hebt 😉
Welke heb je nu?

Ik heb de standaart beginners visjes:

Kardinaal Tetra's
RouwTetra's
Coridas Albino's

Ik had eerst ook nog afrikaanse blauwoogjes... Maar toen ik mn aquarium bij mensen liet die er niet veel verstand vanaf hadden, waren ziek geworden en dood gegaan... Maar die wil ik ook weer nemen,

Met die vissen is dat idee van 80cm eigenlijk wel prima.

Perfect voor beginner!

Als je wilt uitbereiden van vissen wordt het al wat moeilijker, dus wat is het beste, klein beginnen en groter uitbreiden of groot beginnen en geen bak meer moeten extra kopen als je een vissoort wilt die meer plaats nodig heeft. Ik zou voor de tweede optie gaan, maar dat moet je zelf beslissen.

Ik denk dat ik dan maar voor de tweede optie moet gaan. Heb even zitten nadenken, en ik denk dat ik een 80 cm aquarium ga nemen. Ruim genoeg toch? Ik hoorde iets over een Home 80. Ik ga daar nog wel even naar kijken.

Bedankt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan