Wat is er nieuw

Welk plantje is dit aub ? graag de benaming.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Altispinosa
  • Startdatum Startdatum
A

Altispinosa

Guest
Hallo,

Ik heb mijn bestelling van aquaplantsonline binnen gekregen zijnde de Easy Ferro van Easy Life voor de planten en een GH test van JBL voor mijn water te testen.
Nu zit er een plantje bij waar geen naam op staat dus had ik gehoopt dat iemand mij de juiste en correcte benaming kan laten weten zodat ik weet waar ik het moet planten.
Voorgrond,of midden of achtergrond.

Bedankt,
Johnny.

Aquaplantsonline gratis plantje 003.JPG

Aquaplantsonline gratis plantje 003.JPG

Aquaplantsonline gratis plantje 004.JPG

Ik dacht ook aan de repens. Dacht zelfs aan een Alternanthera rosaefolia...
De bladvorm van de repens is anders volgens mij, minder langwerpig, wat meer neigend naar rond. Ludwigia perennis heeft een groene bovenkant aan de bladeren en een paarsrode onderkant. Ik denk daarom dat Cornelis gelijk heeft en dit een Alternanthera is omdat de bovenkant van het blad roder is.

Is idd de Ludwigia perennis.

Ludwigia perennis heeft een groene bovenkant aan de bladeren en een paarsrode onderkant. Ik denk daarom dat Cornelis gelijk heeft en dit een Alternanthera is omdat de bovenkant van het blad roder is.
De L. perennis is bovenaan ook rood, net zoals op de foto.

Is idd de Ludwigia perennis.

De L. perennis is bovenaan ook rood, net zoals op de foto.
Klopt, maar volgens mij is dat wanneer de plant al submers heeft kunnen groeien. Zelf had ik een Ludwigia perennis die een duidelijk groenere bovenkant had aan haar bladeren, vandaar mijn gedachte.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan