Wat is er nieuw

welk plantje kan dit zijn

• Onderwerp starter Onderwerp starter neon
  • Startdatum Startdatum
N

neon

Guest
Ik heb een plantje overgenomen voor op het hout, maar weet niet welk plantje het zou kunnen zijn om info over op te zoeken.

Het groeit qua stammetje in bobbeltjes om de anderhalve cm ongeveer.
Die leg je op de stam.
Zou het anubias soort kunnen zijn?
Zijn er nog meer plantjes met bobbel stammetje?

Foto kan ik niet plaatsen.

C�dric Vleminckx zei:
Zonder foto is het moeilijk om hierop verder te gaan.
Nee hoor. Zo moeilijk is dat niet. We kunnen gewoon blijven meedenken. Zeker ook omdat het aantal planten specifiek om op hout te binden niet geel groot is.

Neon, een plantje om op het hout te binden zeg je: Microsorum? Bolbitis? Bucephalandra? Mos?
Kun je uitleggen hoe de bladeren gevormd zijn? Hoe lang zijn de stelen waarop de bladeren staan? Welke dikte en kleur hebben de wortels?

Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:
Zonder foto is het moeilijk om hierop verder te gaan.
Nee hoor. Zo moeilijk is dat niet. We kunnen gewoon blijven meedenken. Zeker ook omdat het aantal planten specifiek om op hout te binden niet geel groot is.

Neon, een plantje om op het hout te binden zeg je: Microsorum? Bolbitis? Bucephalandra? Mos?
Kun je uitleggen hoe de bladeren gevormd zijn? Hoe lang zijn de stelen waarop de bladeren staan? Welke dikte en kleur hebben de wortels?

Maar hoe dan nog, een foto zou altijd makkelijker zijn.

E�n foto zegt zoveel meer dan 1000'den woorden. 😉

Natuurlijk, maar neon geeft heel duidelijk en bij herhaling aan dat het maar niet wilt lukken.
Dan kun je blijven vragen om een foto, verder niks nuttigs toevoegen cq. het gebrek aan foto negatief insteken ("we kunnen niks"), je kunt ook het beste ervan maken (net zoals dat een positief ingesteld forumlid vermeldt wat er met 60 cm w�l kan in plaats van niet, en niet meteen maar suggereert dat een grotere bak nodig is...).

Mascha&Ivo zei:
Natuurlijk, maar neon geeft heel duidelijk en bij herhaling aan dat het maar niet wilt lukken.
Dan kun je blijven vragen om een foto, verder niks nuttigs toevoegen cq. het gebrek aan foto negatief insteken ("we kunnen niks"), je kunt ook het beste ervan maken (net zoals dat een positief ingesteld forumlid vermeldt wat er met 60 cm w�l kan in plaats van niet, en niet meteen maar suggereert dat een grotere bak nodig is...).

Dat is inderdaad jammer.

Maar niets aan te doen.

neon zei:
Dat weet ik John, maar hij lust mijn foto's niet.

Hi Neon, er van uitgaande dat je wel een foto beschikbaar hebt maar via de forum-software niet te plaatsen is, kun je 'm ook plaatsen hier.. https://postimage.org/
dan krijg je linkjes terug waarvan je er ��n kunt plaatsen in je bericht.

Ben zelf niet kundig genoeg om in te kunnen schatten welke plant dit zou kunnen zijn spijtig genoeg.
Succes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan