Wat is er nieuw

Welk slakje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hanne396
  • Startdatum Startdatum
H

Hanne396

Guest
Hoi allemaal!

Ik heb sinds kort slakjes in mijn aquarium (wss met de planten meegekomen).
Nu vroeg ik me af of iemand weet welk slakje dit is en of hij kwaad kan voor mijn plantjes?

pF9EmK.jpg

GHtRMu.jpg

Eten enkel vissenvoer,algjes en dode plantenresten maar als dat teveel in het aquarium aanwezig is kunnen ze uitgroeien tot een enorme kolonie.

Het ziet er een beetje uit als het slakje dat ik eerst ook had in mijn aquarium. Kunnen opzich geen kwaad, maar na een tijdje zat het er helemaal vol mee. Toen heb ik een wat grotere slak (appelslak(?)) die ze opat gekocht, en toen werd de plaag snel minder en was hij uiteindelijk weg. Wil je een slakje dat een beetje effect heeft, die slakjes weghoud, en nog een beetje goed zichtbaar is ook hebben, dan raad ik je een appelslak aan

Denk dat je toch een andere bedoeld!

Ken zelf maar een slakkenetende soort die in Aqua's gehouden wordt...
Helena's.....!

Greetzz BigSmoke

Appelslakken eten als het goed is wel de eitjes van poelslakken. Dat scheelt ook een hoop

blupjes zei:
Appelslakken eten als het goed is wel de eitjes van poelslakken. Dat scheelt ook een hoop
Da's waar, maar aan de andere kant planten poelslakjes zich dermate snel voort dat een Appelslak daar niet tegenop kan eten denk ik 😉

Misschien competitie op voer? Teveel voeren kun je oplossen door minder voeren of door het toevoegen van eters.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan