Welk soort garnaal heb ik?


Z

Zam

Guest
Welk soort garnaal is dit? En weet iemand of dit een man of vrouw is?
20180609_213122.jpg
20180609_213116.jpg
 
Mijn eerste gedachte is een Japonica,twijfel door de kleur van de kop maar kan ook door de stress van het uitvangen komen bv.
Heb je een foto van opzij?
 
Foto is inderdaad niet echt duidelijk en donker.
 
Nu je het zegt John denk ik dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben wat een Japonica betreft.
 
Lastig foto maken.. deze 3 zijn enige fotos ik zo van hem heb. En zo zag die er in het aquarium ook al uit zijn wel eigen kleuren dus zeg maar

20180609_213124.jpg
 
Is toch een mooi beestje hoor.
 
Ja mooi zeker wel maar ben dus benieuwd welk soort en man of vrouw want alle andere garnalen leggen steeds het loodje maar deze leeft nu al een jaar ruim en doet het enorm goed
 
Welke garnalen heb je allemaal en wat voor waterwaarden en bodem?
 
Zoetwater en grindbodem... is aquarium van mijn vriend en dit is nog onze enige garnaa maar ik wil er meer bij maar wel zelfde soort en liefst zoizo een ander geslacht..
Verder heb ik er niet heel veel verstand van zeg maar.. alleen al mijn andere garnalen gingen binnen paar weken max 2 maanden dood.. alleen deze is blijven leven
 
Heb je verder nog bewoners in de bak en hoe groot is je bak? Sommige garnalen hebben een ph verlagende bodem nodig maar ik weet niet welke soort er is dood gegaan.
 
Dat weet ik ook niet we dachten allemaal de zelfde te hebben. En eerst hadden we veel verschillende sierlijke visjes nu alleen nog guppen naast de garnaal..
 
Zijn er dan ook vel visjes dood want dat is wel raar denk ik en zou een oorzaak moeten hebben.
 
Nee de visjes gingen niet dood we zijn over gegaan op guppen en schoonpa heeft onze andere visjes in zijn aquarium
 
Nee de visjes gingen niet dood we zijn over gegaan op guppen en schoonpa heeft onze andere visjes in zijn aquarium

Ok ik vond het al vreemd namelijk.
 
Ik denk, zoals Seabait, dat het een japonica is. Als ze effectief 5cm is lijkt het me een vrouwtje. Mannetjes blijven kleiner.

Ze zal zich sowieso beter voelen met wat soortgenoten aangezien het groepsdieren zijn maar, zoals je misschien al weet, kunnen ze zich niet voortplanten in zoet water. De larven zullen niet overleven omdat ze brak water nodig hebben om te ontwikkelen.
 
Ik denk, zoals Seabait, dat het een japonica is. Als ze effectief 5cm is lijkt het me een vrouwtje. Mannetjes blijven kleiner.

Ze zal zich sowieso beter voelen met wat soortgenoten aangezien het groepsdieren zijn maar, zoals je misschien al weet, kunnen ze zich niet voortplanten in zoet water. De larven zullen niet overleven omdat ze brak water nodig hebben om te ontwikkelen.


Wat voorbak en water hebben zij nodig dan? En kan ik hun alleen houden zonder andere waterdieren?

Gezien ik garnalen wel heel leuk vind maar vriend meer van de visjes is en gezzelig aquarium enzo
 
Wat voorbak en water hebben zij nodig dan? En kan ik hun alleen houden zonder andere waterdieren?

Gezien ik garnalen wel heel leuk vind maar vriend meer van de visjes is en gezzelig aquarium enzo

Mijn post was misschien verwarrend, sorry.
De Japonica garnalen zelf leven gewoon in zoet water maar de wijfjes laten de larven los in brak water (of dicht bij een overgang naar brak en de larven stromen erheen). Deze larfjes groeien dan op in brak en verhuizen naar zoet als ze ontwikkeld zijn.
Dus de garnaal zelf is compleet tevreden in je water. ;)
 
Dankjullie wel voor alle reacties en het mee denken
 
Japonica's zijn wel erg leuke en mooie beestjes, hoor!
Behalve dat ze als een professionele schoonmaak ploeg door je bak gaan en daarbij heel veel rotzooi opruimen zijn ze vrij actief en zorgen ze doorlopend voor wat beweging in je bak,.
 
PS zorg er wel voor dat ze met minstens 8 stuks een groep kunnen vormen, dan doen ze het stukken beter!
 

Terug
Bovenaan