Welk soort garnaal?


L

Lotta Saffir

Guest
Zoals de titel al zegt ben ik beniuwd welk soort garnaal dit is.
20201105_125733.jpg
 
Jaaa mooi hè? Gewoon neocaridinas zoals de blauwe achterin maar zo af en toe komt er een wildkleurvariant uit een blauwe of andere kleur mamagarnaal voort. Ze zijn best gewild dus mocht je er een paar hebben, dan in je ze verkopen.
 
Er zal zeker wel iemand al eens een rare naam er aan hebben gegeven zoals black-sakure yellow stripeback of super striped black. Ik benoem het gewoon als Neocaridina davidi.
 
Laatst bewerkt:
Jaaa mooi hè? Gewoon neocaridinas zoals de blauwe achterin maar zo af en toe komt er een wildkleurvariant uit een blauwe of andere kleur mamagarnaal voort. Ze zijn best gewild dus mocht je er een paar hebben, dan in je ze verkopen.
Ja heel leuk!! misschien heb ik er binnenkort meer :)
 
Kan ik deze choco-variant ook krijgen uit deze moedergarnaal met een blauwe vadergarnaal? Ik weet niet of jullie wat verstand van genetica hebben, maar zou dit een recessief gen zijn die voor deze kleur zorgt? Dan zou het namelijk alleen kunnen als de blauwe vadergarnaal ook 1 recessief allel heeft voor de choco-kleur?🤔 Of vererven de neocaridina garnalen anders?
 
Mijn ervaring is dat de wildkleur overheersend is. En de mannetjes zijn een stuk minder mooi. Maar die chocobeauties vind ik vreselijk leuk! Heb er nogal wat in mijn rio 125 waar ik vuur garnalen met blue velvets had gecombineerd 🤣
 

Terug
Bovenaan