Wat is er nieuw

Welk soort hout is dit?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GuitarDion
  • Startdatum Startdatum
G

GuitarDion

Guest
Hallo, vanmiddag zag ik achter mijn tuin een stukje hout liggen wat veel op kienhout lijkt. Ik nam het mee en heb het in een emmer water gelegd. Weet iemand wat voor hout dit is en geschikt is voor het aquarium? Er staan allemaal eikenbomen achter de tuin maar ik denk niet dat het van die boom is... \

457867guitardion_0_82_img_1161.jpg
 
Zo te zien, Dion ,is het wortelhout.

Leg het ergens in,en kijk wat voor waarden er uit komen.
Maar,het lijkt mij al goed uit geloogt,als het toch eik is.
 
Bedankt. ik weet niet zeker of het van de eik is. Ik weet ook niet of ik het helemaal moet vertrouwen om in het aquarium te doen. Ik ga het nu ff koken en kijken wat ik ermee ga doen.
 
koken is niet zo goed voor hout
je maakt de celstructuur kapot en daardoor rot het veel sneller
gwn goed afschrobben onder de kraan in voldoende
 
Koken??????? Planten kook je toch ook niet voor je ze in je bak zet :S
Afspoelen, spuiten, inwateren 😉

En als je het niet vertrouwd; inwateren en de waterwaardes controleren 😀
 
Dacht altijd dat het juist goed was om te koken. Las op verschillende sites om het altijd ff te koken i.v.m. bacteri�n.

Had het al gekookt en het water werd een beetje gelig net zoals bij kienhout. Het stukje hout is nu opgedroogd en ziet er nu zo uit:

753444guitardion_0_82_img_1168.jpg


Is het veilig denk je?
 
Dat is geen kienhout maar mangrove hout (Volgens mij). Dat lijkt me wel veilig om in het aquarium te doen, maar als je het niet vertrouw zou ik meksjoef's advies opvolgen en het hout in een emmer doen en kijken wat er met de waterwaardes gebeurt.

Echt kienhout ziet er zo uit (Niet mijn foto):

UnwQvg3STFP86ftrok4YVdLEDe4pK07g.jpeg
 
Ludger zei:
Dat is geen kienhout maar mangrove hout (Volgens mij). Dat lijkt me wel veilig om in het aquarium te doen, maar als je het niet vertrouw zou ik meksjoef's advies opvolgen en het hout in een emmer doen en kijken wat er met de waterwaardes gebeurt.

Echt kienhout ziet er zo uit (Niet mijn foto):

jQK9Pjva4Q_tE9ORaaxZRuOcgXd1_DHK.jpeg

Het lijkt inderdaad wel op mangrove hout maar komt die niet alleen voor in tropische gebieden?
 
cSzr82L5d7POX5eRuoJuwcw6aKWG7_wu.jpeg


753444guitardion_0_82_img_1168.jpg


Beide is kienhout,
het ligt er maar aan hoelang het hout in het veen steekt en welke soort dit is.

Het onderste stuk kan afkomstig zijn van een grote stronk.
 
Pracht stuk hout.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan