Wat is er nieuw

welk type algeneter is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1970
  • Startdatum Startdatum
R

rob1970

Guest
Welke type is dit?

Alvast bedankt.

667449_0_82_ancistrus.jpg

Een mooie Ancistrus cf Cirrhosus vrouw volgens mij.

een 3 serie denk ik 😉

zonder gekheid, ik sluit me bij Aad aan.

Het kan niet de Ancistrus dolichopterus zijn?
Ik kan namelijk op de foto de witte randen niet goed zien ( niet goed zichtbaar) die de A. dolichopterus dacht ik wel moet hebben.

Het deel van de rugvin waar de dolichopterus de witte rand heeft is op de foto te zien en bij gebrek aan de witte rand aldaar is het dus geen dolichopterus.

A. dolichtopterus:

Starlight-Bristlenose-Catfish-e1371729077201.jpg

De witte stroken op de rug en staartvin nemen af in het leven van de vis. Zo ook de duidelijkheid van de stippen. Dit is overigens het geval bij heel veel meervallen.

De dolichopterus heeft overigens niet altijd die witte randen. Dat ligt eraan waar ze gevangen zijn.

Maar ook dan is het verschil tussen cirrhosus en dolichopterus goed te zien. De cirrhosus is vooral bruinig, terwijl de dolichopterus veel meer zwart/wit is.

dus nee, ik denk dat het om de cf .cirrhosus gaat

Mascha&Ivo zei:
Oh verdraaid, meende dat 'ie altijd de witte zoom had. Weer wat wijzer.

~ Ivo

Dat dacht ik ook hoor 🙂

Idd,.. weer wat geleerd 🙂

Zwits zei:
De witte stroken op de rug en staartvin nemen af in het leven van de vis. Zo ook de duidelijkheid van de stippen. Dit is overigens het geval bij heel veel meervallen.

De dolichopterus heeft overigens niet altijd die witte randen. Dat ligt eraan waar ze gevangen zijn.

Maar ook dan is het verschil tussen cirrhosus en dolichopterus goed te zien. De cirrhosus is vooral bruinig, terwijl de dolichopterus veel meer zwart/wit is.

dus nee, ik denk dat het om de cf .cirrhosus gaat

Ok 🙂

Dat wist ik nog niet wat hier boven stond.
Weer wat geleerd 🙂

als hij altijd witte randen zou hebben, zou deze vis dus sowieso geen dolichopterus kunnen zijn.

Zwits zei:
als hij altijd witte randen zou hebben, zou deze vis dus sowieso geen dolichopterus kunnen zijn.

Klopt.
Maar omdat ik de vis niet goed kon zien op de foto, dacht ik dat de witte randen niet goed op de foto zouden staan 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan