Wat is er nieuw

Welk vermogen luchtpomp?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom_
  • Startdatum Startdatum
T

Tom_

Guest
Hi,

Ik wil in mijn drie garnalenbakjes van 25 liter de interne filters gaan vervangen met sponsfilters. Welk vermogen luchtpomp zou ik daar voor gebruiken?

Ja dat lijkt me wel makkelijk. Ik dacht aan die jbl tekairs. Ik heb nog een eheim 200 liggen en ik vraag me af of dat sterk genoeg is.

De jbl tekairs zijn alleen de sponsfilters toch? Volgens mij is daar geen luchtpomp bij inbegrepen. Als je alleen een sponsfilter zoekt zou ik eerder zoiets kiezen: http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/techniek/aquarium-filters/sponsfilters/sponsfilters/
Bespaar je namelijk behoorlijk wat mee. De eheim 200 heb ik hier ook staan, maar ik denk ook niet dat die sterk genoeg gaat zijn om 3 sponsfilters aan te sturen.

Ik heb hier op mijn garnalenbakje deze pomp draaien. Je hoort hem niet, maar filtert het water wel. En is super geschikt voor bij garnalen

Ik had die tekair sponzen ook, maar dan van een goedkoper merk, maar ben er van afgestapt. Ik had twee keer een dood corydoras jong die vanaf boven in het pijpje was gezwommen en er niet meer uit kon. Ook vind ik het lelijk staan.

De eheim 200 is net niet voldoende voor 3 bakken om sponsfilters op te laten draaien. Ten minste, dat vond ik.
De eheim 400 kan het wel aan. En is ook lekker stil.

Maar voor dat geld (pomp + 3 sponsfilters) zou ik drie aquael pat mini filtertjes kopen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan