Wat is er nieuw

Welk visje is dit?

Wingzz

New member
Lid geworden
23 oktober 2024
Berichten
4
Leeftijd
30
Hallo,

Ik heb een klein visje in mijn garnalenbak zitten waarvan ik niet weet waar die weg komt en hij verscheen een paar dagen nadat ik een aantal nieuwe garnalen gehaald had en niemand in mijn omgeving wist wat voor soort het was dus vandaar via deze weg even proberen zodat ik weet wat de vis verder nog nodig heeft voor een goed leven
20241023_190838.jpg


Alvast bedankt
 
Ik durf het niet te zeggen maar dat is mij ook al wel gebeurt. Misschien kun je de verkoper vragen of die weet wat er in de bak heeft gezeten of wat er bij zat.
 
Die zal de eerste weken wel vrolijk mee eten met de garnalen, beetje stofvoer en wat beestjes. Enige waar je voor op moet passen is dat die het niet teveel naar zijn zin krijgt als hij groter wordt door de garnalen op te vreten :DD
 
Ja hij zwemt ook al wel 2 weken met de garnalen mee maar was in het begin te klein voor een goede foto dit is me pas vandaag goed gelukt 😅

En als die wel groot genoeg zal worden om de garnalen te eten dan kan ik hem altijd over zetten naar m'n andere bak
 
Zou op een danio soort willen gokken. Kwa vorm lijkt het erop. Eieren droppen ze op de bodem dus klinkt ook logisch als je per ongeluk een ei hebt meegekregen. Zatten niet toevallig galaxy rasboras in de garnalen bak?
 
Ja volgens mij hadden ze daar wel rasboras inzitten bij de winkel en hadden ze net een dag ervoor de laatste paar van verkocht maar welke precies weet ik zo niet
 
Ben erachter gekomen dat het waarschijnlijk een rasbora brigittae

Dus nu op zoek naar nog een paar aangezien gelezen had dat ze het liefst in een groep zitten
 
Bedenk eerst of je deze soort visjes echt wilt en kunt houden (gezien de rest van je bestand, waterwaarden etc etc). Anders breng je 'm beter terug naar de winkel als ie op een vangbare grootte is!
 
Ik denk ook een corydoras soort
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan