Wat is er nieuw

welk visje is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1970
  • Startdatum Startdatum
R

rob1970

Guest
Goedemorgen,

ik heb er hier 9 van maar geen idee welk visje het eigenlijk is.

438374_0_82_visjeonbekend.jpg

Het zijn gewoon volwassen visjes.

Bedankt voor de hulp 🙂

Denk dat het Afrikaanse blauwoogjes zijn.

lijken er inderdaad heel erg op.

tnx 🙂

Inderdaad, Poropanchax (vh. Aplocheilichthys) normani.

Ik ga met mijn voorgangers mee.
Alleen wel handig om vissen aan te schaffen terwijl je niet eens weet welke het zijn.
Of ze moeten bij de bak aangeschafte bak hebben gezeten, dan heb ik niets gezegd.

Ja inderdaad, daar zit wat in.

rob1970 zei:
Het zijn gewoon volwassen visjes.
Een statement als dit is dan ook best vreemd. Als je niet weet welke soort het is, hoe weet je dan of ze volwassen zijn?
Waar wij overigens nogal aan twijfelen, aangezien het best dunne scharminkeltjes zijn die nog alles behalve zo lekker gevuld zijn als mooi ontwikkelde exemplaren.

Voeren met klein hoogwaardig voedsel is op op zijn plaats: dahpnia, cyclops, muggenlarfjes, kleine vliegjes etc.

Deze vissen zaten bij een aangeschafte bak waarvan de vorige eigenaar wist te vertellen dat de visjes 1 jaar oud zijn.

Ik ga er dus vanuit dat ze volwassen zijn omdat ik geen ervaring heb met deze vissen.
Dat is dan ook de reden waarom ik vraag wat voor visjes het zijn zodat ik ze goed kan verzorgen en niet om gelijk maar afgeschoten te worden.

Afgeschoten worden? Wordt gezegd, bij aangeschafte bak.

Hee don't shoot the messenger he? (als we het toch over schieten hebben) 😉

Natuurlijk is het goed dat je vraagt. En zoals al aangehaald: als je de vissen bij een aquarium hebt gekregen gaat het fenomeen 'waarom lees je je niet eerst in?' niet op.
Maar dat neemt niet weg dat je dus een bepaalde conclusie die je trok in essentie niet kon trekken, want je had er nog niet genoeg informatie voor. Maar toegegeven, die leeftijd van minimaal een jaar is al een aardige indicatie, al kunnen deze visjes een jaar of 3 toch wel worden. En het neemt ook niet weg dat deze visjes er wat scharminkelig (dun) uitzien. Daarom meenden wij in eerste instantie dat het nog jonge visjes waren.

Hier een foto van een groepje mooie exemplaren:

Se9R5iVzZFZDwoOSj092eGqWq3NBXm00.jpeg

Je ziet dat die (ondanks dat het in de basis een slank gebouwd visje is) mooi rond zijn.

En je hebt van ons ook tips gekregen. Zijn er nog dingen die je wilt weten?

Dat zijn Mooie visjes.

Sorry, succes verder.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan