Wat is er nieuw

Welk visje is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vitra3120
  • Startdatum Startdatum
V

Vitra3120

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw hier en weet dus niet goed hoe en waar ik mijn berichtje moet posten, maar bij deze.
Vandaag kreeg ik een visje van een collega en nu zou ik graag weten om welk visje het gaat.
Het paste niet meer in haar kleine bakje, en dus zit hij of zij nu bij mij, maar ik zou dus graag weten of het hier om een schoolvisje gaat of eentje dat best in paar wordt gehouden. Zo kan ik indien nodig op zoek gaan naar vriendjes 😀

Alvast bedankt!
Visje2.png

Eerder Hyphessobrycon bentosi of, H. bentosi white fin of wat althans onder die naam wordt verkocht.
Of anders gezegd: als je Hyphessobrycon flammeus bestelt bij de groothandel krijg je niet dit visje, maar een andere.
Let op de schoudervlek en de witte puntjes aan de uiteinden van de vinnen, zie ook het patroon in staartvin.

Maar, er zijn nogal een aantal van die rode Hyphessobrycons die door elkaar worden verkocht en mogelijk gaat het soms om hybriden. Makkelijk is anders.

Leesvoer: Zur Systematik einiger Blutsalmler oder „Rosy Tetras“ (Teleostei: Ostariophysi: Characidae)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb Hyphessobrycon flammeus en die lijken daar niet echt op, dat bovenstaande visje is waarschijnlijk verkocht als `fantoomzalm´

En lijkt mij inderdaad ook een iets andere Hyphessobrycon soort.

Edit : Niet erbij vermeldt maar is iig een scholenvis en ik zou ze vanaf minimaal 8 houden.

Alvast bedankt! :thumbs::thumbs::thumbs:
Ik ben ondertussen weer wat wijzer en kan op zoek gaan naar een winkel waar ze te verkrijgen zijn. Zo zal zij zich niet meer zo eenzaam voelen 😀

Ik houd het op Hyphessobrycon bentosi "white fin".
Inderdaad een scholenvis, die zich pas happy voelt - en zich dus pas optimaal laat zien - als hij 7 of meer soortgenoten om zich heen weet.

Veel aquariumwinkels zullen deze soort wel verkopen. Hyphessobrycon bentosi (zonder nadere aanduiding) is overigens dezelfde soort, dus daar kun je ook wat mee.

Hyphessobrycon bentosi "whitefin" 100% zeker.

Geen scholenvis maar een groepsvis. Ze scholen niet maar scharrelen in kleine groepjes door de bak. Eigenlijk zijn 99% van alle zgn scholenvisjes eigenlijk groepsvisjes.

Zorg dat je niet veel mannen heb bv 3 mannen op 8 vrouwen. ik had eens 10 mannen en 3 vrouwen en na een jaar vlogen De ogen door de bak. De mannen maakten elkaar gewoon af.

In een bak kleiner dan een meter zou ik ze ook niet houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan