Welk voer voor (sluierstaart)goudvissen.


G

_GhostWolf_

Guest
Hallo,

Ik heb 3 goudvissen >15cm samen met 2 telescoopoog sluierstaarten >10cm, 1 (ik denk) bonte shubunkin ~10cm en 1 (ik denk) fantail ~10cm samen in 1 bak en heb ze de laatste maanden alleen "Goudvis Korrels' van voervoorvis.nl gevoerd maar ze zijn ondertussen allemaal zo groot dat ik me af vraag of die kleine 1 mm korrels wel het beste voor ze is, is het verstandig om over te stappen iets grovers of niet? (afmetingen zijn inclusief staart)

Zoja wat, ik zoek iets in hetzelfde budget als de korrels van voervoorvis.
 
Dat hoeft niet per se hoor. Het is vaak juist makkelijker eten als ze het zo naar binnen kunnen slurpen. :) Maar als jij het --bijvoorbeeld-- beter in te schatten vindt hoeveel voer ze binnenkrijgen met een grotere korrel, kun je een maatje groter uitproberen.
 
Grote of kleine korrel maakt niet veel uit. Artemia blokjes zijn ze hier ook dol op. Wat geblancheerde groente met name gepelde doperwten ook zwaar favoriet en goed voor darmen. Die kauwen ze tenminste ook nog. Zie je ze een stuk pakken en gaan bovenin hangen om te malen.
 
Hallo,

Ik heb 3 goudvissen >15cm samen met 2 telescoopoog sluierstaarten >10cm, 1 (ik denk) bonte shubunkin ~10cm en 1 (ik denk) fantail ~10cm samen in 1 bak en heb ze de laatste maanden alleen "Goudvis Korrels' van voervoorvis.nl gevoerd maar ze zijn ondertussen allemaal zo groot dat ik me af vraag of die kleine 1 mm korrels wel het beste voor ze is, is het verstandig om over te stappen iets grovers of niet? (afmetingen zijn inclusief staart)

Zoja wat, ik zoek iets in hetzelfde budget als de korrels van voervoorvis.
Die krijgen ze bij mij ook iedere avond, en 's ochtends voer ik meerdere soorten Hikari pellets, ben aan het overgaan op Kingyo. Grootte maakt niets uit, ze scharrelen de pellets op als ze op de bodem liggen. Daarnaast voer ik Artemia, watervlooien, diepvriesvoer.
 
Mensen zijn zo snel geneigd om hun vissen te groot voer te geven.
Goudvissen zijn grondelaars, klein is beter voor hun
 

Terug
Bovenaan