Wat is er nieuw

welk zwart zand is geschikt

kouwtje

Well-known member
Lid geworden
18 september 2009
Beste forummers,

Willen jullie even meekijken, welke bodem geschikt zou zijn voor onze nieuwe bak?
Ik wil per s� een zwarte bodem (hebben nu fijn grind, maar wil graag wat fijner, misschien dat er ooit nog cory's in komen) en ik helaas zit er geen Hornbach in de buurt 🙂

Op het www heb ik de volgende producten gevonden, welke is goed, en welke niet? Dus fijn genoeg, niet dichtslibben....

Zand Europet

Dennerle (wel behoorlijk prijzig.....)

Nautic Aquua

Ik heb begrepen dat Sansibar van JBL dichtslibt en dus niet geschikt is?

Alvast bedankt! :petjeaf:

Dat zand van europet is net stof,echt heel fijn van korrel en lijkt me niks.
Dennerle is duur idd maar wel heel mooi spul.
Vind de kleur van dat nautic grind niet mooi maar verder wel geschikt en betaalbaar.

Seabait zei:
Dennerle is duur idd maar wel heel mooi spul.
Vind de kleur van dat nautic grind niet mooi maar verder wel geschikt en betaalbaar.

Dank voor je reactie, John!
Qua kleur vind ik het Nautic erg veel lijken op dat van Dennerle?

Lijkt er wel op idd en misschien dat het door verschil in grootte van korrel komt maar vind dat nautic een beetje koolachtig lijken en Dennerle wat strakker en rustiger ogen als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zit net nog ff naar de links te kijken en zie dat het van Dennerle een zak van 10 kg is.
Ik heb zelf allemaal van die losse zakjes garnalengrind gekocht wat volgens mij precies hetzelfde is en betaalde 8 euro per 2 kg :stom:

Met 2 10kg zakken heb je ruim voldoende voor de Vision.

EDIT-raar trouwens,staat bij de link van het Dennerle grind 22.95 per 10 kg en een zak van 5kg op de afbeelding.
Denk zelf dat het een foutje is en die 22.95 per 5kg zal zijn.

Denk het niet hoor, bij deze winkel kost 10 kg ook 23 euri's.... aquariumvoordeel

Maar is dat garnalenzand hetzelfde spul?
Dat heb ik meteen links laten liggen. Veeeels te duur. Balen, John!

Uiteindelijk scheelt het maar een paar euro tussen de twee merken.
Ik zal eens in het 'echie' gaan kijken wat me aanspreekt.
Nogmaals dank!

Ik heb net gebeld en de prijs klopt gewoon idd.

Die zakjes garnalengrind is precies hetzelfde lijkt wel hoor,ook 1-2 mm en afgerond.
Heb nu voor 16 kg 64 euro betaald terwijl ik met die andere verpakking 46 euro voor 20 kg kwijt zou zijn,ff langs de lfs morgen...

Succes met kiezen!

Het zwarte zand van de Hornbach is ook zeer geschikt. Je geeft aan dat er geen Hornbach in de buurt is, maar de Hornbach heeft ook een bezorgservice. Misschien kan het uit om het te bestellen bij de Horbach en het ook te laten bezorgen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan