Wat is er nieuw

Welke achterwand?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
S

Susanne

Guest
Mijn laatste dilemma, dus ook mijn laatste topic. 😉

Welke achterwand zou het beste passen bij de zwarte zandbodem en het witte aquarium dat ik ga aanschaffen (de Juwel Lido 120)? Ik wil namelijk dat beide goed uitkomen en het afsteekt bij beide. De achterwacht moet dus niet te donker zijn, maar ook niet te licht. Ook houd ik van neutrale kleuren. Ik twijfel tussen de Juwel Stone Clay, de Juwel Stone Lime en de Juwel Cliff Light.
 
Niemand die zijn of haar mening wil geven?
 
Tja blijft een kwestie van smaak denk ik. Persoonlijk vind ik de stone clay het mooist. Als je bij google de naam van de achterwand intypt krijg je veel afbeeldingen van de achterwand in aquaria, zowel witte als met donkere bodem. Kun je misschien zelf vergelijken. Maar goed, wat ik mooi vind, hoef jij natuurlijk niet mooi te vinden.
 
Denk ook dat het gaat tussen de Clay en de Lime. Is de Clay zo rood als deze op het plaatje lijkt? Zo ja, is de Lime dan niet mooier omdat deze neutraler van kleur is?
 
De Clay is inderdaad toch wel erg mooi en warm, nu vind ik de Lime er juist weer grauw uitzien haha. De Cliff Light steekt denk ik te weinig af tegen het witte van het aquarium. Heb ook advies gevraagd bij Romberg zelf, ben benieuwd wat hij ervan zegt/vindt.
 
Ik heb ze allemaal nog nooit in het echt gezien, dus ga ook op plaatjes van internet af. De light lijkt me inderdaad wat te licht voor een wit aquarium. Ik hou zelf wel van de wat warmere kleuren dus vandaar dat ik de clay zei 🙂
 
Romberg maakt het me nog moeilijker haha. Hij zou de Stone Granite nemen als het zijn aquarium was en anders zonder meer de Cliff Light, de Clay en Lime vindt hij erg nep en niet mooi.

Pffff, nou weet ik het helemaal niet meer. Ben bang dat het met de Granite te donker/somber wordt icm de donkere bodem, maar Romberg vindt dan het contrast met de donkere bodem en het witte aquarium erg mooi. Wat denken jullie?
 
Susanne, welk voorstel je ook ontvangt, het zal altijd de smaak van iemand anders zijn.
Voorbeeld: IK vind een zwarte bodem spuug lelijk en vind niet alle vissen mooi kleuren door zo'n bodem, heb zelf dan ook een filterzand bodem.
Ook de juwel achterwanden vind ik persoonlijk allemaal lelijk.
Maar dat is MIJN mening en smaak.

Uiteindelijk moet jij zelf de knoop doorhakken en de mening van een ander, nemen zoals die is.
De mening van een ander.
 
Ik heb altijd al veel waarde gehecht aan andermans mening en ben altijd al een ontzettende twijfelkont geweest, wou dat ik het eerst kon zien voordat ik een keuze ga maken. Maar helaas is Delft toch nog even rijden, dus alleen maar kijken is dan wel zonde van de benzinekosten...
 
Maar als het dan meevalt, kun jet het dan niet ineens meenemen?
En je moet je ook afvragen of de bezinekosten opwegen tegen een eventuele miskoop 🙂
Persoonlijk zou ik zoiets niet kopen zonder het eerst eens in het echt bekeken te hebben.
 
Voor mij is het heel makkelijk. Ik gebruik alleen de posters voor de buitenkant omdat daar geen vuil achter kan komen en je kan geen last krijgen van algen die haast niet weg te krijgen zijn.
Ik maak dus een keus uit de beschikbare posters.

Verder zou ik die nemen die jezelf het mooiste vind want jij moet naar de bak kijken 😉.
 
Ik doe hetzelfde als John: goedkoop, neemt geen kostbare ruimte in, geen onverwijderbare algen. Trouwens als je van een beplante bak houdt zie je na verloop van tijd toch die achterwand nauwelijks meer 😉
 
peterdenhaag53 zei:
Ik doe hetzelfde als John: goedkoop, neemt geen kostbare ruimte in, geen onverwijderbare algen. Trouwens als je van een beplante bak houdt zie je na verloop van tijd toch die achterwand nauwelijks meer 😉

Wat Peter nu zegt is ook nog een punt. je ziet toch het grootste deel van de achterwand vaak niet meer 😉.
Daar had ik zo snel niet eens aan gedacht 😀.
 
Ik ben vind niet teveel planten mooier, dus bij mij zie je de achterwand wel. 😉

Zie op internet alleen maar plaatjes van het witte aquarium met de granite achterwand en een lichte bodem, dat ziet er wel erg gaaf uit. Maar weet uit eigen ervaring dat een lichte bodem wel snel vies wordt/oogt en dan zie je de rand met vuil onderaan de bak ook een stuk duidelijker. Een donkere achterwand en een donkere bodem lijkt me dan weer erg donker en somber worden en dan steekt de achterwand ook niet af bij de bodem. Denken jullie net als Romberg dat het toch wel mooi kan staan bij elkaar en het witte aquarium? Pfffff, moeilijk zeg! Het probleem is ook dat je het ook niet opnieuw gaat doen als het toch niet mooi blijkt en wil gewoon geen spijt krijgen. Geef nu alleen wel toe dat ik de Granite achterwand wel de mooiste vind bij het witte aquarium.
 
Ik snap je gemengde gevoelens want als ik het de combi zo google dan lijkt het me ook aan de donkere kant. Ik weet ook niet wat je erin gaat doen qua beplanting en decoratie maar als dit allemaal lekker fris groen is en een mooi stuk hout dan lijkt het me het donkere wel opheffen en zelfs zeer mooi afsteken.
En dan natuurlijk de viskeuze. Dan zou ik er geen zwarte Betta of zo in doen 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan