Welke ag hb ik?

Paul Stone

Well-known member
Lid geworden
14 december 2015
Berichten
48
769724paulstone_0_85_aquariu.jpg

148534paulstone_0_85_aquariu.jpg

699758paulstone_0_85_aquariu.jpg


Mijn aquarium draait nu bijna drie weken. De planten doen het goed maar ik krijg nu de bruine draadalg die je op de foto ziet. Enig idee welke alg het is en wat ik eraan kan doen?

Ik heb een voedingsbodem en fijn grind.
Ik heb een Eheim 2075 filter met de standaard flitervulling.
Ik voeg (nog) geen CO2 toe.
Zie mijn waterwaardes op de foto.
Ik voeg beperkt Profito van Easy-Life toe.
Ik heb nog geen vissen.
Ik heb pas 1 keer 10% water ververst.

Dank voor je reactie!

groet,

Paul
 
Zit toch enkel op het hout als ik het goed zie?
Is in dit geval wel een flinke bos maar lijkt me gewoon schimmel wat je meestal ziet op hout wat net in een bak zit.
Trekt vanzelf weer weg na verloop van tijd,de hele lange slierten zou je zelf weg kunnen halen.
 
Lekker nog even minstens een weekje zo houden alleen de Profito en de Easy-Life volgens de gebruiksaanwijzing doseren.
 
Nog even vergeten...zorg dat er wat belasting in de bak komt van b.v. wat verkruimeld droogvoer.
 
Even uit een ander topic en uit mn hoofd gedaan. Dit is ook een vorm van bruinalg doe je wel bij de opstart ziet.
Ik zou er dus de slierten et de hand wat weghalen en er op letten dat je wel no3 en po4 straks voldoende hebt.
Je ph en kh zijn anders ook heel erg hoog.
 
332669paulstone_0_85_aquariu.jpg


Dank!

De alg zit ook op de planten.

Ik zal morgen zoveel mogelijk algen verwijderen. En ik heb net wat voer in de bak gedaan.

Maandag ga ik de eerste vissen kopen. Een schooltje Corydoras en een schooltje Kardinaal Tetra's.

En ik ga van het weekend mijn Dennerle CO2 systeem aansluiten en aanzetten om de PH wat te verlagen.

En dan duimen dat het snel overgaat.

Fijne Kerstdagen!

Paul
 
Gratis advies;
Zorg eerst dat alles in je bak in orde is voordat je er vissen aan toevoegt, je nitraat is o.a. nog niet op gang gekomen en je bak heeft nog totaal geen belasting gehad dus je bacteri�n zijn ook nog niet op orde.
Dan pas de vissen per soort gaan toevoegen.
 
Je bak draait nog geen 3 weken dus zoals Ton ook al zegt zou ik nog even wachten. Als je te snel vissen toevoegt dan kan de ellende veel groter worden.
Je kan beter een week te lang laten indraaien dan tekort.
Jij ook fijne dagen alvast.
 
Terug
Bovenaan