welke alg ? of is het iets anders ?

M

maurice1987

Guest
geen idee welke alg het is

goedemiddag

Ik heb een vraagje.
hebben jullie misschien een idee wat voor alg dit is.
Het is een beetje rood achtig maar zit wel vast op het blad.
Het stinkt ook niet dus het is geen blauw alg.
Wel kan ik het er met me hand als ik er goed over vrijf het lichtjes eraf halen.
Daaronder zit dan weer normaal blad.
Baardalg lijkt het mij ook niet want het is niet harig. Het zit er gewoon plat op.

photo.php
 
goedemiddag

Ik heb een vraagje.
hebben jullie misschien een idee wat voor alg dit is.
Het is een beetje rood achtig maar zit wel vast op het blad.
Het stinkt ook niet dus het is geen blauw alg.
Wel kan ik het er met me hand als ik er goed over vrijf het lichtjes eraf halen.
Daaronder zit dan weer normaal blad.
Baardalg lijkt het mij ook niet want het is niet harig. Het zit er gewoon plat op.

photo.php
 
kan je een foto posten op een andere manier want hij is niet zichtbaar. Aan je beschrijving te zien vermoed ik dat het op penseelalg gaat maar heel zeker kunnen we zijn als je een foto op ��n of andere manier kan posten.
 
maurice1987 zei:
goedemiddag

Ik heb een vraagje.
hebben jullie misschien een idee wat voor alg dit is.
Het is een beetje rood achtig maar zit wel vast op het blad.
Het stinkt ook niet dus het is geen blauw alg.
Wel kan ik het er met me hand als ik er goed over vrijf het lichtjes eraf halen.
Daaronder zit dan weer normaal blad.
Baardalg lijkt het mij ook niet want het is niet harig. Het zit er gewoon plat op.

photo.php

Krijg de foto niet te zien.

Kan het - voor de hand liggend - rode alg zijn?

Die komen in allerlei gedaantes (punt, penseel, baard, etc) voor.

Meestal niet evident om er vanaf te komen.
 
Ik heb geen facebook...
 
Dat is toch groen van kleur als ik het zo bekijk??
weet je de waterwaarden ook?? Is het een vettig laagje dat je eraf kan wrijven?? Zo ja, dan denk ik aan blauwalg.
Lijkt me eerder een groen/zwarte laag alg als ik het zo bekijk en dan zou ik eerder aan baardalg denken als het niet zo is weg te wrijven. heb je ook een foto van de andere planten nog?

Ergens heb je een tekort of erg slechte stroming denk ik. Vind het lastig te zien op deze foto.
 
goedemiddag

het is niet slijmerig en gaat er ook niet makkelijk af. Pas als je het blad tusen je vingers neemt en paar keer hart vrijft gaat het er een beetje af.
Baardalg als ik op internet kijkt zijn het echt plukjes. dat is het ook niet. verder lijkt het op de foto indd groen maar het is echt rood achtig/bruin
 
ik had dat ook, eerst kwam ik tot conclusie dat het pluis alg was.
maar toen ik tussen het glas en de stenen blauwalg zag, had ik een blauwalg kuur gegeven, toen verdween die alg op de blaadjes ook.
Dus ik denk toch dat het blauw alg is.
 
maar blauw alg stinkt toch altijd naar aarde al je het eruit haald ? dat doet dit niet
 
Terug
Bovenaan