welke algen heb ik??

C

csc

Guest
Sinds wij een nieuw aquarium hebben, hebben wij last van algen. Ik heb hier geen ervaring mee omdat in onze oude bak het nooit voorkwam.
een type ligt tussen de stenen aan de voorkant en neongroen van kleur. Het groeit ook erg goed op hoopjes vispoep. De andere is sikkelvormig en zeer hard. Groeit ook op glas. Dan de baardvormige draadjes op de bladeren en er drijft ook nog iets boven op het water - om er gek van te worden.
Foto's zijn beschikbaar.
Aquarium is dubai 180 fernplast inclusief filter enzo.
Het bak blijft ook heel vies, poep onderaaan blijft liggen. Ik moet het elke week zeer grondig afzuigen. Wij hebben niet meer vissen in dan onze oude bak van 60l. Deze is 125l.
Ik heb het idee dat de filter gewoon niet sterk genoeg is terwijl het als compleet pakket wordt verkocht. Elke nuttige tip is van harte welkom!!
 
Geen enkel filter doet het werk van stofzuiger hoor. Elke week stofzuigen is normaal. Filtercapaciteit is meestal ook niet de oorzaak van algen.

Maar ehm, kom maar op met die foto�s :)
 
Ik zou ook zeggen laat de foto maar zien en ook graag de waterwaarden.
 
En een groter filter nemen.
 
Kijk eens naar je bodem.als die niet luchtig genoeg is, blijft alles erop liggen.ik hoef maar ��ns per maand hooguit af te zuigen, en is het nog nie echt vuil.

beste groet
Christa
 
Jammer genoeg heeft de TS nog geen foto en waarden gepost zodat we hem kunnen helpen.
 
Terug
Bovenaan