Welke algeneter is dit?


T

TotalDirkness

Guest
Ik heb deze algeneter jaren terug van een vriendin overgenomen en dacht dat hij dood was (zag hem nooit) en hij heeft blijkbaar anderhalf jaar in een koudwater aquarium rondgezwommen. Nu zwemt hij noodgedwongen in mijn vijver rond en ook hier doet hij het goed.

Maar wat het nou voor een vis is?
 

Bijlagen

  • DSC_0135.JPG
    DSC_0135.JPG
    106.3 KB · Weergaven: 107
Lijkt op een clown pleco door zijn patroon en kleuren. Die heb ik vandaag toevallig nog in mijn lfs bekeken. https://www.aquainfo.nl/artikel/panaqolus-maccus-clown-pleco. Blijft vrij klein, max 10 cm, dus als jouw vis flink groter is is hij dat niet maar dat lijkt op de foto niet :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie vis, die hoekige kop doet me aan een gibbiceps denken. Hoe groot is hij/zij?
 
Dat zou hem heel goed kunnen zijn, bedankt. Hij is zo'n 10 cm groot gok ik en al vrij oud, zeker een jaartje of tien. Hopelijk kan ik snel een nieuw huis voor hem vinden, winter in de vijver gaat hij niet overleven gok ik.
 
Hij moet op 23-28 graden worden gehouden dus als het kouder wordt zou ik echt een ander huisje zoeken.
 
Hij moet op 23-28 graden worden gehouden dus als het kouder wordt zou ik echt een ander huisje zoeken.
Daar ben ik druk mee bezig. Het is alleen best lastig om iemand in de regio te vinden met een passend aquarium.
 
Daar ben ik druk mee bezig. Het is alleen best lastig om iemand in de regio te vinden met een passend aquarium.
Dan is het misschien wel handig om je locatie te vermelden.
 
Of hier, met locatie idd, in de sectie aangeboden van het forum een berichtje te plaatsen
 
Ik zou best een Panaqolus maccus in mijn bak kunnen opnemen, maar kan die alleen hier in de regio (omgeving Breda) ophalen.
Inderdaad dus best handig te weten waar deze vis nu zwemt .....
 
Ik zou best een Panaqolus maccus in mijn bak kunnen opnemen, maar kan die alleen hier in de regio (omgeving Breda) ophalen.
Inderdaad dus best handig te weten waar deze vis nu zwemt .....
Hier het zelfde maar nu geen mogelijkheid om uren te gaan rond rijden om vis te gaan halen.
Alles draait dus om de locatie van het gebeuren.
 
Hij zwemt nu rond in Beverwijk.
 

Terug
Bovenaan