Wat is er nieuw

Welke algeneter/Lnummer is dit ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Frenkiepenkie
  • Startdatum Startdatum
F

Frenkiepenkie

Guest
zojuist een kweekbak van 80 cm gekocht met de onderstaande bewoner er in. (heb het lelijke sierornament maar opengebroken, wij wilde er niet uitkomen)

alvast bedankt!

Lijkt mij een Agamyxis pectinifrons.

Dat kan niet missen !! vond al dat er een vreemd geluid uit de vis kwam, en hij wordt ook wel talking catfish genoemd 😛

bedankt!

oja, dan heb ik deze er ook nog bij... is wordt dit een groot apparaat of valt t mee? 🙂

Ik ben er ergens een beetje bang voor dat dit een jonge Pterygoplichthys gibbiceps - of een andere soort uit dat genus - is. 'bang' omdat dit bakbeesten kunnen worden. De gibbiceps haalt de 40+ cm.
Zeker ben ik echter niet, dus hopelijk heb ik het volkomen mis 😉

~ Ivo

Dat is een baby Pterygoplichthys pardalis ze worden een cm of 40 en schijnen best te smaken. 😛

kak.. 😛

Tja... dat krijg je als je de gok neemt

Had m graag zelf gehouden, maar denk dat ie zich over een jaar niet meer zo lekker voelt in een 120cm tank..

mooie vis zeg tja dan de opmerkingen over hoe groot ie wel niet wordt
regelmatig zie die discussie voorbij komen waar dan regelmatig verwezen wordt naar de maten in de vrije natuur of wel wildvang
als je dan het volgende leest

Algeneter
herkomst Colombia, Brazilie, Venezuela
grootte tot 50 cm
tempratuur 20-28 graden
Ph 6,2- 8,2
De gewone Pleco of pterygoplichthys gibbiceps is in de aquariumhandel de meest aangeboden algeneter. Er bestaan meer dan 120 Hypostomus soorten .
In het aquarium blijft deze soort veel kleiner als in het wild. Doorgaans worden ze in het aquarium niet groter dan een centimeter of 25,
De onderstandige bek van de Pleco is vergroeid tot een soort zuignap met daarop een groot aantal kleine tandjes.Met zijn bek schraapt hij de algen van de planten en ruiten.
Ze kunnen een leeftijd bereiken van een jaar of 15 en al die tijd groeien ze langzaam door

kun je je afvragen of het zon vaart zal lopen
maar het blijft natuurlijk wel een flinke vis

het is jammer dat je zo ver woont anders wist ik het wel als je er als nog van af wilt

groeten

jaap

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan