Welke algeneter.

AlexT

Well-known member
Lid geworden
11 januari 2008
Berichten
61
Locatie
Capelle aan den IJssel
Ik heb een paar maanden geleden last gehad in mijn aquarium van stip waarbij ik ruim 30 vissen ben kwijt geraakt waaronder mijn L333 algeneter.
Bij het opnieuw aanvullen van de vissen heb ik gekozen voor Corydoras (Panda & Sterbai) deze houden de grond oa. goed bij maar het glas moet ik bijna iedere 2 weken schoonmaken. Dat was daarvoor eigenlijk nooit nodig.
Ik heb ook (denk ik) nog een groepje Amano garnalen erin zitten.

Nu is mijn vraag duss wat is de beste “windowcleaner” onder de onderwaterbewoners?

Ik zat zelf te denken aan om Otocinclus toe te voegen alleen zit ik dan met dat het wel wat druk word met bijv. 5 otto’s.

Mijn bestand is namelijk;
1 Betta
+/- 20 Citroen/Zwarte/Kardinaaltetra’s
+/- 10 Vuurneon‘s
4 Corydoras Panda
2 Corydoras Sterbai
Groepje Amano Garnalen
 
Een schuurspons
Lage bioload, ideaal.

@AlexT Hoe groot is deze bak? Dat maakt ook wel uit. Maar ik moet er gelijk bij zeggen dat geen enkele vis jou zo goed van algen af zal helpen als die spons. ;) Voorkomen is beter dan genezen als het om algen gaat.
 
Plukken filter watten.

Je samenstelling van de twee groepjes corydoras zou ik, als mogelijk ,aanpassen naar minimaal 5 per groepje. Bij te weinig ruimte naar 1 soort
 
Het aquarium is 80x50 waterhoogte 35cm.

Ik kan op dit moment ook niet zelf schoonmaken omdat ik mijn arm niet in het aquarium kan doen vanwege medische rede.
Ik heb wel schuurspons op een stok maar dan ben ik half uur bezig met een klein stukje en vanwege de zelfde rede kan ik dat ook niet zo lang meer.

Ik heb die Cory Sterbai gekregen van iemand omdat ik die zo mooi vond en hij een nieuw bestand wilde.
Wilde ze ook aanvullen maar op 1 of andere gekke rede zijn ze hier of niet verkrijgbaar of €10 per stuk en dat gaat me een beetje te ver.

Daarnaast zoals ik al zei is mijn bestand al tegen de max of erover heen duss daarom ook de vraag.

@Gino88 het aquarium draaide ruime 1,5 jaar met de L333 en heb in die tijd misschien 3 keer de ruit schoongemaakt duss ze kunnen het wel goed bijhouden en daar wil ik ook wel naar terug. Duss ik dacht misschien is er zelfs nog een betere vis die dat kan doen aangezien de andere “schoonmakers” de rest bij houden.
 
@Nicolientje-W daar heb ik ook aan zitten denken. Alleen op dit moment een (punt?)slakken plaag aan het opruimen met Helena’s duss dan kan ik geen slakken toevoegen voorlopig.
 
Terug
Bovenaan