Wat is er nieuw

Welke algeneter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tessa91
  • Startdatum Startdatum
T

Tessa91

Guest
Hey, ik vroeg mij af of iemand misschien weet welke algeneter dit is? Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is anders maak ik even een nieuwe.

KR14tpAw0JfB0oGMDc4bFDLlxNNknKzu.jpeg

Super, dankjewel voor je antwoord!
Weet je misschien of er een corydoras soort bij deze vis kan?

Dit is een heel vreedzame vis, alle Corydoras-soorten die ik ken kunnen daarbij.

Wat Ludger zegt, alleen wat er al bijvis bij kan heeft ook o.a. te maken met de bakmaat en temperatuur.

Ja natuurlijk dat begrijp ik, ik heb een rio 125 dus daar moet wel een leuk groepje in passen toch?

Zo vreedzaam zou ik ze niet noemen. Ze kunnen erg territoriaal zijn, zeker naar soortgenoten. Een groepje wordt ruzie (lees oorlog) in een Rio 125. Al vind ik zo'n bak sowieso aan de kleine kant voor ��n exemplaar. Ik had er ��n van 16 en ��n van 17 cm. Zoiets zet je niet in een 80 cm. bakje (al is het alleen maar voor het zicht).

Ik wil ook geen groepje van deze maar vroeg me af of er een groepje corydoras bij kan maar als dat niet zo is dan houd het op.

Een groepje Corydoras kan (afhankelijk van de soort) prima in een Rio 125, maar voor de Ancistrus is het aan de kleine kant.

Ok� dankjewel voor je antwoord. Ik wist niet dat mijn ancistrus te klein zat, als het lukt ga ik een nieuw plekje voor hem zoeken.

Het is maar de vraag of die ene Ancistrus cf. cirrhosus te klein zit .....
Ik heb jarenlang 2 mannen in een meterbak gehad zonder problemen, maar aan de andere kant hoor ik ook soms dat een klein groepje in 2 meter al voor problemen kan zorgen.

Op de vraag of ��n enkel exemplaar in een bak van 80 centimeter kan worden gehouden durf ik geen antwoord te geven, maar het lijkt mij zeker niet op voorhand uitgesloten.

Het is maar een ideetje van mij, en ik heb er geen wetenschappelijke onderbouwing voor, maar zou het (gezien de enorme verschillen in ervaring) niet zo kunnen zijn dat hiervoor niet voor niets een "cf.-benaming" voor wordt gebruikt?
Even ter verduidelijking voor sommigen: daarmee wordt bedoeld dat er sprake is van ��n of meerdere groepen vissen die in vrij hoge mate uiterlijke kenmerken delen, maar waarvan niet duidelijk is of die tot dezelfde soort of zelfs tot dezelfde ondersoort behoren.
Oftewel: zouden binnen Ancistrus cf. cirrhosus geen verschillen kunnen bestaan voor wat betreft uiteindelijke grootte en territorialiteit/agressiviteit?

Mijn eigen Ancistrus cf. cirrhosus woont in 150 cm lengte en 400 liter, maar s zo'n 8 centimeter en groeit al ruim een jaar niet meer .....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan