Wat is er nieuw

welke algeneter

• Onderwerp starter Onderwerp starter christel M
  • Startdatum Startdatum
C

christel M

Guest
hallo, heb vandaag een betta gekocht, en samen in zijn bak zat deze algeneter. Daar ze goed overenkwamen, heb ik ze allebei gekocht, maar heb eigenlijk geen idee welke algeneter dit is. Kan iemand me helpen ?

heb ze nu in een bak van 60 x 30 x 30, hopelijk wordt die algeneter niet te groot ...
Bestand 19-12-16 20 41 42.jpeg
Bestand 19-12-16 20 42 06.jpeg

bedankt bij voorbaat

christel

Oeps, die vis wordt veel te groot voor je bakje.
De precieze benaming kan ik je niet geven, ik haal van een paar soorten de namen steeds door elkaar, maar anderen komen vanzelf met de goede naam.

Op het eerste gezicht een jonge en broodmagere Pterygoplichthys pardalis.

Zo wordt deze vis.
tumblr_mwxn0eMCzi1rp9d2go1_500.jpg

de soort durf ik niet te zeggen, maar net als botia vind ik m erg mager en niet fit eruit zien.

tot je weet wat je ermee doet zou ik m even goed proberen bij te voeden.

Ik ga mee met botia... Soort wordt veel verkocht in dierenspeciaalzaken.

De vis ziet er inderdaad niet goed uit, goed bijvoeren. De vis heeft een voorkeur voor plantaardig materiaal, ik zou zeggen tabletten en bijvoorbeeld komkommer en courgette (kunnen ze wel waarderen).

Denk ook een Pterygoplichthys Pardalis.
Heb 1 al 3 jaar zwemmen, hij was 7 centimeter toen ik hem kocht. Nu is hij 23cm en ze kunnen ongeveer 35cm worden.
Zijn hele rustige en vredelievende vissen.
Die van mij heet baas aangezien hij de grootste vis is die ik heb zwemmen haha.

Btw, vis ziet er idd mager uit, ik zou bijvoeren!

hij begon in het aquarium de betta aan te vallen (ik dacht dat het eigenlijk meestal omgekeerd was ....) , dus heb ik hem terug naar de winkel gedaan. Zou nu wel graag algeneter of bodemeter bij mijn betta zetten, maar liefst dus eentje die wel klein blijft. Welke zou ik hier dan kunnen bijzetten ?

Die van mij valt vissen niet aan, hij deelt zelfs eten met anderen.
Je kan een Panaqolus Maccus bij zetten deze blijft klein, tot ong 8.5cm
Of een groepje corydoras of aspidoras.

eventueel een klein groepje otocinclus, niet altijd de makkelijkste vissen maar wel leuk.

Btw Corydoras/Aspidoras zou ik niet doen, zie dat je grind hebt. Die vinden zand fijner.

hallo, allemaal bedankt voor de hulp, heb er 3 otocinclus ingezet en 11 neontetras, samen met mijn betta en voorlopig (is toch al 3 dagen ) gaat alles prima tussen de vissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan