Wat is er nieuw

Welke algeneters in 60x30x30

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stefke.
  • Startdatum Startdatum
S

Stefke.

Guest
Ik zou nieuwe algeneters willen hebben.
Ik heb een aquarium van 60x30x30
Dus de vraag zouden hier algeneters in passen.
Grz stef

Ik denk dat je dan moet denken aan een otocinclus, ofwel een dwergalgeneter. Ancistrussen en L nmrs worden te groot. Ook de zogenaamde siamese algeneter is af te raden. Zowel de gewone en bijv een variant zoals de gouden/gele

Geen. Otocinclus is wildvang en voor elke oto die jij in je bak hebt zijn er 4 onderweg gestorven. Slakken daarentegen zijn prima om troep op te ruimen in je bak. Vooral posthoorn slakken.

Mvg Jorrit.

Daarnaast willen ze nietal te warmen en stroming. Japonica garnalen zouden voor jou een optie zijn.

Jaa japonica! Die zijn heel tof.

Mvg Jorrit

Ik heb al 23 neon tetra's, 2 siamese algeneters(gaan weg), 5 koperzalmen en 5 guppys.
6 vuurgarnalen, dus zou geen optie zijn die japonica, of ik moet die guppys en koperzalmen wegdoen

Je bak is met 23 Neontetra's al overbevolkt dus hier zou ik sowieso niets bij doen.

Oke, dus eigelijk moet de guppys, die koperzalmen, algeneters en wat neon tetras weg

hou je 20 neons, en de garnalen.

Leuk bakkie dan.

De guppen kweken als ratten, dat hou je niet bij.
De siameesjes worden echte hooligans, hou die maar eens uit elkaar.
en de koperzalmen zitten met te min en horen er niet in thuis.

Oke, gyuppys zijn alleen mannetjes, had er al zon 60, heb alleen de mannetjes overgehouden.
20 neons tetras, 3 meer kan toch geen kwaad.
Dus gewoon die koperzalmen weg, en guppys als bovenlaag???.
En de algeneters weg of 1 dan is hij rustiger of niet

Ik zou dus ook alleen de neons houden en de rest weg doen. Wat garnalen zou nog kunnen ja.
Je bakje is niet al te groot en om problemen te voorkomen moet je zeker rekening met je bestand houden he.
Ik had een Siamees in mn 80cm destijds en die ging alles terroriseren toen meneer groter werd. Dus snel doorgegeven naar een grotere bak. Laat staan dat zo n vis in een 60cm zit.
Dus doe die Siamees er dan ook maar helemaal uit hoor.

Oke, dus alleen noen tetras en mijn garnalen over houden

Snap je het nou?
Of snap je het niet.
Zei snip ten snap.
Wat ik niet snap ,zei snip tegen snap?

Ik snap het 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan