Wat is er nieuw

Welke ''algeneters'' zijn dit?

haasy

Member
Lid geworden
17 februari 2014
Hallo,

Ik heb nog niet heel lang geleden een 2e hands vision 260 bak gekocht, hierbij zaten oa 2 voor mij onbekende ''algeneters'' bij. Kan iemand mij helpen aan de naam van deze 2? Het gaat dan niet om de 2 kwi kwi's bij de 2e foto.

grotealgeneterhaasy.jpg

reuzealgeneterhaasy.jpg

alvast bedankt.

Een Pterygoplichthys gibbiceps, welke weet ik niet en worden voor een Vision 260 veel te groot met 40-60cm.

De vis op foto 1 is een Pterygoplichthys pardalis, de andere volgens mij ook al ben ik daar niet 100% zeker van.

En nog 2 kwikwi's op de achtergrond van de laatste foto.

Allemaal geschikt voor een goed kerstmenu. 😉

Dit receptvondik net. 😉

Kwikwi : goddelijk visje
Voorbereiding
De kwikwi's schoonmaken, wassen met lemmetje of verdunde azijn en inzouten. Na een half uur het zout afwassen en de kwikwi's koken met zoveel water dat ze half onder staan en tevens een groentebouillonblokje toevoegen.

De schubben moeten net loslaten. De vissen ontschubben en laten uitlekken.
Bereidingswijze
De uien samen met de knoflook en garam masala 5 minuten fruiten.
De uitgelekte kwikwi toevoegen samen met de tomaten, madam Janet peper en de selderij. Tevens wat kookvocht toevoegen.
Daarna alles laten stoven op een laag pitje 20 minuten lang.
Serveertips
Lekker met kouseband en roti

Botia zei:
En nog 2 kwikwi's op de achtergrond van de laatste foto.

Allemaal geschikt voor een goed kerstmenu. 😉

Dit receptvondik net. 😉

Kwikwi : goddelijk visje
Voorbereiding
De kwikwi's schoonmaken, wassen met lemmetje of verdunde azijn en inzouten. Na een half uur het zout afwassen en de kwikwi's koken met zoveel water dat ze half onder staan en tevens een groentebouillonblokje toevoegen.

De schubben moeten net loslaten. De vissen ontschubben en laten uitlekken.
Bereidingswijze
De uien samen met de knoflook en garam masala 5 minuten fruiten.
De uitgelekte kwikwi toevoegen samen met de tomaten, madam Janet peper en de selderij. Tevens wat kookvocht toevoegen.
Daarna alles laten stoven op een laag pitje 20 minuten lang.
Serveertips
Lekker met kouseband en roti

Heel me bureau onder gekwijld wanneer krijgen we dit?

Dat moet je aan Haasy vragen. 😉

Ludger zei:
Vis op foto 1: Pterygoplichthys joselimaianus
Vis op foto 2: Pterygoplichthys pardalis

En de punten zijn weer 's voor Ludger!

Bedankt voor de reacties!
Een maat van mij heeft een tijd op Bonaire gewoond en toen hij ze zag wou hij ze(de kwi kwi's) er ook al het liefst uit halen en klaarmaken! Helaas voor hem want ik vind ze veel te leuk om op te eten. En daarbij zijn het in mijn ogen hele goede ''opruimers''. Wel vind ik de Pterygoplichthys pardalis aan de grote kant, hij vervuilt met bak ook behoorlijk met zijn ontlasting. tot welke grootte is het wenselijk om dit beestje in mijn bak te houden?

Ja,maar wat wil je?

Die snaaien wel wat,hoor.

Met 35 cm zijn ze eigenlijk al te groot.
Ik had Pleco,s van 45 cm ,in de 1.60 m.
Mooi gezicht,net maaimachines.

Toch maar weggedaan.
Dus, misschien ook voor jou,als het lukt.

OP de China boot,in Rotterdam verkopen ze die ook.

Eh,verkopen ze Alles,van kop tot staart.

Op zich kan het nog wel, maar het kan geen kwaad om alvast op zoek te gaan naar een goed thuis. Dat zal niet makkelijk zijn. Eigenlijk zouden vissen die zo groot worden niet verkocht moeten worden. Er zijn er maar weinig die een bak hebben die groot genoeg is waardoor je ze iedere keer weer ziet in 60 en 80 cm. bakjes van beginners.

Ik vind het een super mooi beest, en hij gaat ook goed om met de planten in mijn bak. Ik heb er absoluut geen last van. Maar vind wel dat hij/zij een goed leven moet hebben om het zo maar even te zeggen. Dus vandaar ook mijn vraag van tot hoe groot, maar die is nu beantwoord, bedankt lui!

Als iemand, iemand weet om deze vriendelijke reus van mij over te nemen, en hem/haar veder een goed leven kan geven, Let me know. :c

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan