Wat is er nieuw

Welke algeneters zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter KidNatsu
  • Startdatum Startdatum
K

KidNatsu

Guest
Ik ben nu op zoek naar de algeneter die ik wil, en ik heb er wat aangeraden gekregen. Ik ben toen op onderstaande plaatjes gekomen en ik zou graag zo'n vis met een iets groter hoofd dan het lijf willen. Er is blijkbaar alleen wel veel gedoe over welke soorten dit precies zijn, en ik heb er ook heel veel zonder groot hoofd gezien.

Hier alle plaatjes:

1.
K3x7k4t

2.
TcPa9tI

3.
Fn1WWhE

4.
jui4921

Ik weet dat er namen bij de plaatjes staan, maar die kloppen totaal niet.

Edit: het zijn waarschijnlijk allemaal L-nummers, daar was ik zelf ook achter gekomen.

AadMec zei:
In de 60 cm bak ???

Ja ik heb hier al over doorgevraagd enzo, en toen kwamen we erop dat de L129 wel erin kon, aangezien algeneters rustiger zijn. En aangezien deze vissen allemaal gewoon gekweekte varianten zijn denk ik dat een van deze er wel in kan. Zodra ik de naam weet zal ik het voor de zekerheid wel opzoeken natuurlijk.

De meeste L-nrs zijn g��n algeneters. Maar vaak omnivoren dieren. Die ook levend of diepvries voer wensen.

KidNatsu zei:
AadMec zei:
In de 60 cm bak ???

Ja ik heb hier al over doorgevraagd enzo, en toen kwamen we erop dat de L129 wel erin kon, aangezien algeneters rustiger zijn. En aangezien deze vissen allemaal gewoon gekweekte varianten zijn denk ik dat een van deze er wel in kan. Zodra ik de naam weet zal ik het voor de zekerheid wel opzoeken natuurlijk.

Huh, moet je dan niet gewoon op zoek naar een L129? Weet overigens niet of dat zo is.
Ik snap niet helemaal waarom je de zoektocht anderom doet.

Ik ben via de L129 gekomen op al deze foto's, en ik heb begrepen dat ze allemaal op elkaar leken. Daarom vraag ik nog even voor de preciese soorten.

Dat hij misschien geen algen eet maakt me niet uit, algeneter is de generale term die ik altijd zie gebruikt worden voor vissen met zo'n zuigmond. Ik wil ze ook gewoon algtabletten of wat anders voeren dat ze wel op eten.

Maar even terug op topic, weet iemand welke deze vissen zijn?

Edit: @seabait, de vis die op het plaatje bij jou link staat lijkt wel ol de vis die ik wil met het dikke hoofd. Maar vaak als ik die plaatjes zie op forums zeggen ze allemaal dat het een ander is, en zoals ik al zei is er veel onduidelijkheid over.

Je kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat de vissen met dikke hoofd niet geschikt voor jouw bakje zijn.

KidNatsu zei:
IDat hij misschien geen algen eet maakt me niet uit, algeneter is de generale term die ik altijd zie gebruikt worden voor vissen met zo'n zuigmond.
Een generale term die onjuist is en je daarom dus niet moet willen hanteren. Hoe vaker hierop wordt gewezen wordt en hoe minder mensen de term hanteren, hoe beter dat kan uitpakken voor de diertjes want ik ben ze vaker tegen gekomen, zwaar vermagerde Loricariidae doordat ze het verkeerde voedsel aangeboden kregen. Door het algeneters te blijven noemen terwijl je wel beter weet voorkom je dit soort ellende niet.

KidNatsu zei:
Maar even terug op topic, weet iemand welke deze vissen zijn?
Info: Identification of Hypancistrus.

~ Ivo

KidNatsu zei:
AadMec zei:
In de 60 cm bak ???

En aangezien deze vissen allemaal gewoon gekweekte varianten zijn denk ik dat een van deze er wel in kan.

Wat bedoel je hiermee? L-ners zijn geen kweekvorm maar (vaak, maar niet altijd meer) wildvang dieren met nog geen wetenschappelijke naam. (soms ook wel maar dan houden ze het oude L-nr ook aan.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... n-dat.html

Nouja aangezien alle vissen zoveel op elkaar lijken, en ik heb gehoord dat het gekweekte varianten van elkaar waren. Dat niet alle L-nummers dat zijn geloof ik best.

KidNatsu zei:
Nouja aangezien alle vissen zoveel op elkaar lijken, en ik heb gehoord dat het gekweekte varianten van elkaar waren. Dat niet alle L-nummers dat zijn geloof ik best.
Behalve enkele kweekvormen van de L-144 zijn de rest geen kweekvormen.

De L144 kan je niet krijgen vinden in gevangenschap, dat is dan de Ancistrus sp.(4) oftewel de valse L144.

kaylee_D zei:
De L144 kan je niet krijgen vinden in gevangenschap, dat is dan de Ancistrus sp.(4) oftewel de valse L144.
Nee, maar de L144 in de handel is gewoon altijd deze.

talkenbergL144.jpg

En de rode zou hier weer een variant van zijn.
j6wPRABl2P1Na-UEne5lFLS6fCy1NhpH.jpeg

Klopt dat is de "L144" die je in de handel kan kopen, maar dat is de Ancistrus sp.(4) en niet de echte L144

Nee, maar we moeten het niet moeilijker maken dan het is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan