Wat is er nieuw

Welke algeneters zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peggy Sue
  • Startdatum Startdatum
P

Peggy Sue

Guest
Ik heb laatst bij een speciale viszaak hier in Eindhoven algeneters gekocht. Twee Oranje en twee bruin/grijze. Er werd mij verteld dat dit allebei de zelfde soorten zijn, alleen in een andere kleur, en dat deze ongeveer 14cm worden, volgens hun volkomen geschikt voor in mijn bak. Ondertussen weet ik dat ik ze weg moet doen als ze groter zijn, en dat is niet erg. Echter ben ik er nu dus achter gekomen dat ze absoluut niet dezelfde zijn! De oranje is veel ronder, en de bruine veel platter, vierkant achtig. Lastig uit te leggen, daarom zet ik er foto's bij. En blijven deze ook daadwerkelijk maar 14cm? De oranje zijn op dit moment ongeveer 7cm en de bruine 8/9cm

xbW_bGM--tCArOotneqneL3FRy71ejGW.jpeg

Het enige �speciale� aan die zaak is dat ze beroerde info meegeven.

De gele lijkt mij Gyrinocheilus Aymonieri Gold. Als ik dat juist heb dan wordt ie nog wel wat groter dan die 14cm.
De �bruine� weet ik niet zeker, maar zou zo maar een wat fletse en magere Garra flavatra kunnen zijn. (wordt geen 14cm, maar wel te groot voor je bak, en heeft veel stroming nodig)

Beiden zijn Gyrinocheilus aymonieri alleen de oranje is de Xanthoristische kleurvorm.

Zolang de dieren jong zijn kunnen ze samen met soortgenoten. Maar zodra ze halfwas worden maken ze elkaar af net zolang tot er 1 overblijft. De minimale bak maat is 1 meter.

De grootste vis van dit soort die ik heb gezien was 26cm!

Alg eten ze vrijwel niet.

Je bak is 56 x 32 x 39,5 cm en als ik dan lees wat er allemaal in zit is je bak zeer zwaar overbevolkt. Met veel soorten die toch echt een grotere bak wensen.

Botia zei:
Beiden zijn Gyrinocheilus aymonieri alleen de oranje is de Xanthoristische kleurvorm.

+1
Ik zat er naast, ik dacht dat ze een duidelijke streep moesten hebben, zie nu dat deze tekening ook kan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan