welke algeter

  • Onderwerp starter Deleted member 14272
  • Startdatum

D

Deleted member 14272

Guest
D8F65302-5C18-4C0A-A0B2-411FB128FEFA.jpeg
 
Hallo, iemand bekend met de naam of het L nr. van bovenstaande algeter
 
Lijkt op mijn longfin 144.

Kun je vergelijken.

Niet veel verstand van zullen wel meer kenners reageren.
 
Michelle 1
Dank je wel voor de reactie, het is een foto van even geleden en ik wil deze algeter graag weer terug, de longfin ja dat zegt mij nog wel iets.Ga eens zoeken naar de l144
gr.bert
 
Nicolientje-w na het bericht van michelle 1 even rondgekeken op internet, maar zie voornamelijk de felle kleuren.De variant die ik laat zien is dus meer donkerbruin, kan dit kloppen.
Meen ook niet te herinneren dat deze algeter baardharen had.
 
Geen L144 want die zijn altijd blond, dit is de ancistrus cf cirrhosus longfin

Na 2 jaar blijkt dat mijn zwarte geen long fin L144 is :eek: Alleen de gele is dus L144 en de zwarte dan? ancistrus cf cirrhosus longfin ? Dat staat me goed, ben altijd in de veronderstelling dat ik gewoon long fin L144 blond en wild had :sleep:
 
Nicolientje dank je wel dit moet hem of zij wel zijn, nu binnenkort nog even op zoek naar wie deze heeft zwemmen.
 
Na 2 jaar blijkt dat mijn zwarte geen long fin L144 is :eek: Alleen de gele is dus L144 en de zwarte dan? ancistrus cf cirrhosus longfin ? Dat staat me goed, ben altijd in de veronderstelling dat ik gewoon long fin L144 blond en wild had :sleep:
Een L144 is altijd blond met blauwe ogen, en de donkere longfin is de ancistrus cf cirrhosus, de donkere word ook vaak wildkleur genoemd
 
Ik denk dat dit helemaal geen Ancistrus is, maar een Pterygoplichthys joselimaianus.

Die wordt ongeveer 35 cm. en heeft qua territorium wel zo'n 150 cm. nodig als er een nest is.

Maar als je er maar één van hebt kan het nog best goed gaan zolang die in een aquarium van minstens 120 cm. zwemt.
Is dat bij jou het geval?
 
Paddy
De door jou beschreven lijkt er ook wel veel op, enkel lees ik na wat zoekwerk dat de Nederlandse naam doorgaat voor gemarmerde pleco.
Wat ik nog wel weet is dat toen ik de algeter's gekocht had ik altijd vraag naar de uitgroei grote en ook vaak met nadruk naar de winkelier de vraag stel dat ik niet geinterreseerd ben in een pleco, herinner mij ook nog dat deze vis niet groter werd dan 15 cm.Maar hij komt er qua vorm en kleur wel in de buurt, voorlopig ga ik nog maar uit van de door nicolietje als vermeld de juiste is maar bedankt voor een reactie.

De vis zoals op de foto door mij op het forum gezet is al van even geleden, ik heb na mijn discusvissen-avontuur alle overige ( en ook deze waar we het over hebben) weggegeven maar nu wil ik er weer 2 of 3 terug.Ook de sterbai is dus ook al van even geleden.
 

Terug
Bovenaan