Wat is er nieuw

Welke Ancistrussen zijn dit?

Sander T.

Member
Lid geworden
26 maart 2015
Hoi!

Ik heb even een vraag welke Ancistrussen dit nou precies zijn (als het goed is, zijn het dezelfde). Ze lijken ook wel af en toe een andere kleur aan te nemen (camouflage)?

Dit is Ancistrus 1:

942689_0_82_20151004123858.jpg

479718_0_82_20151004123859_1.jpg

813336_0_82_20151004123859_2.jpg

516137_0_82_20151004123859_3.jpg

Dit is Ancistrus 2 (is misschien beter te zien):

745183_0_82_20151004123859.jpg

Verder zit er witte vlek op de kop/rug is dit normaal?

Alvast dank! 🙂

Re: Welke L-nummers zijn dit?

Zijn ancistrussen. Geen L -nummers.

Thanks voor de oplettendheid Bertus! Gelijk even aangepast 🙂

Dat was snel, thanks!

Witte vlekken op het lichaam kan duiden op stress? Ik hou het anders wel even in de gaten.

Hoe groot zijn ze ongeveer en wat is de vorm van hun mond, rond of meer ovaal? Ik vind het patroon met de grotere lichte vlekken op de staart namelijk erg veel op dat van de Ancistrus claro lijken.
Op deze foto http://www.planetcatfish.com/common/ima ... e_id=17284 zie je goed de mondvorm van de claro, die duidelijk afwijkt van de Ancistrus cirrhosus.

De Ancistrus cf. cirrhosus is een kruising van verschillende Ancistrus soorten waardoor afbeeldingen kunnen afwijken. De claro wordt helaas bijna niet verkocht.

Ik ben me er bewust van dat claro's niet veel verkocht worden, maar ze worden wel verkocht (in ieder geval ��n winkel in Nederland die ze bijna continu op voorraad heeft, minimaal ��n kweker en ��n iemand op marktplaats, waar ik mijn eigen claro's gekocht heb).
De afgelopen tijd heb ik heel wat 'claro-kijkuren' gemaakt en m.i. lijken ze er erg veel op. Dat gevoegd bij het feit dat de TS aangeeft dat ze van kleur veranderen, want een bekend kenmerk van de claro is (veel mensen die ze houden noemen dit als een leuke eigenschap van deze dieren), leek het me zinvol om dit toch even aan te kaarten.

Ze zijn nog klein, ongeveer 4 cm. Ik heb hier wel een foto, maar is niet echt super te zien.
Ik zal wel eens kijken of ik nog is een betere foto kan maken, maar dan moet ik net op het juiste moment en zij op de juiste plek zitten.

548411_0_82_20150926_18.jpg

Het is inderdaad lastig om dit te fotograferen, maar misschien kun je zelf wat zien als ze tegen de ruit zitten.
Misschien helpen deze foto's.

Mijn claro's van de onderkant:
_MG_0351_web_zps8sjf8dmi.gif

Mijn Ancistrus sp4 van de onderkant (is een kweekvorm van de Ancistrus cirrhosus, dus ziet er waarschijnlijk ongeveer hetzelfde uit):
_MG_9256_web_zpsek2ewd0l.gif

Bij de claro is de mond dus duidelijk veel langwerpiger.

Wat ook een duidelijk verschil is, is de snelheid waarmee ze groeien. Claro's groeien in verhouding erg langzaam (zijn bij mij in 4 maanden tijd 0,5-1 cm gegroeid), terwijl mijn 'grote' Ancistrus in 6 maanden tijd van 3/4 cm naar 8cm gegroeid is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Daar heb ik zeker wat aan, ik ga het in de gaten houden! Bedankt voor de informatie! 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan