Wat is er nieuw

Welke aquarium winkel de moeite waard in Duitsland

Diana

Member
Lid geworden
5 oktober 2025
Leeftijd
50
Ik woon vlak aan de grens van Duitsland ( in Emmen) en vroeg me af of en welke aquariumwinkel de moeite waard is om de kijken in Duitsland en zijn de aquariums daar nog steeds een stuk goedkoper dan in Nederland?

De aquaria zijn nog steeds vele malen goedkoper in duitsland.
Als je in de buurt woont zeker aan te raden om over de grens te kopen.

Kun je dan ook winkels adviseren? Ik heb al een aquael aquarium maar het is zo leuk dat ik er nog een wil. En toen ik deze kocht had ik nog niet gehoord over de prijsverschillen en ging er wat bleu in 🙄

Ik kijk altijd op google maps voor aquarium winkels in de buurt. In duitsland zoek ik op 'aquarium laden'.

De aquaria zijn nog steeds vele malen goedkoper in duitsland.
Als je in de buurt woont zeker aan te raden om over de grens te kopen.
Bij welke Duitse winkel dan? Ik heb het idee dat het verschil niet meer zo groot is. Omdat ik die in de toekomst wellicht wil kopen heb ik eens gekeken wat een Lido 200 (complete set) in Duitsland kost vergeleken bij hier, maar veel goedkoper dan bij Olibetta NL vind ik het toch echt niet op Duitse sites. Misschien als je in fysieke winkels gaat kijken dat je aanbiedingen tegenkomt die ik zo online niet vind, maar met een beetje googlen krijg ik vele malen goedkoper toch niet gevonden. Sterker nog, de Lido 200 is op dit moment op Olibetta.nl zelfs iets goedkoper (incl. verzendkosten zelfs flink goedkoper) dan op Olibetta.de.

Bij welke Duitse winkel dan? Ik heb het idee dat het verschil niet meer zo groot is.

Bij de hornbach in duitsland was ik voor mijn eheim zo'n 200 euro goedkoper uitgeweest.
Kwestie van een beetje rondkijken.

(incl. verzendkosten zelfs flink goedkoper) dan op Olibetta.de.

Besparing was inclusief extra brandstof kosten om met een aanhanger het aquarium op te halen.

Voor jouw Eheim was dat zo, maar het hangt er dus blijkbaar ook maar net vanaf wat je zoekt. Ook bij Hornbach is de Lido 200 in Duitlsand niet goedkoper dan in NL. Als je die zelf wil afhalen kun je EUR 32 besparen vergeleken bij bestellen en thuisbezorgen bij Olibetta, maar dat is zowel in Duitsland als in Nederland zo. Ik vind hem in Duitsland gewoon niet goedkoper dan in Nederland. Als ik Eheim aquaria op Hornbach NL en DE vergelijk scheelt het inderdaad wel behoorlijk wat.

Ben zelf wel ooit naar Duisburg gereden voor die gigantische winkel Zoo Zajac die nu failliet is, zoiets heb je in NL dan weer niet en ik vond het leuk om er rond te lopen. Ging er toen heen om nano-visjes voor mijn bakje te kopen, één of andere kleine rasbora die ze daar toen hadden terwijl ze in NL nog amper te vinden waren. Kwam uiteindelijk met allerlei spulletjes terug, uiteraard. Leden van de lokale aquariumverening hier reden met elkaar mee om daar te shoppen,maakten er een jaarlijks uitje van.

Kun je dan ook winkels adviseren? Ik heb al een aquael aquarium maar het is zo leuk dat ik er nog een wil. En toen ik deze kocht had ik nog niet gehoord over de prijsverschillen en ging er wat bleu in 🙄
Ik heb bij Olibetta besteld. Snel geleverd.

Bedankt voor jullie input en ik ga eerst online even kijken en zal daarna vast ook even over de grens kijken.

Hobby-zoo Tilman Neudorf is verreweg de mooiste en een van de grootste met het vissen assortiment. De prijzen zijn ook heel goed. Ik heb heel wat shops gezien in Europa, maar de winkel van Thomas is echt super gaaf. Gewoon langs gaan!

Groetjes John.

Oi!
Se você mora perto da Alemanha, vale a pena conferir a Olibetta e a Aquasabi, ambas têm uma boa variedade e você descobrirá que alguns itens são mais baratos lá do que na Holanda.
Mas também descobri recentemente uma loja online menor de Portugal, a Bluviva, e fiquei bastante surpreso com a seleção de plantas e ferramentas de paisagismo aquático. Eles entregam rápido e geralmente têm itens que você não encontra facilmente em lojas físicas.
Gosto sempre de ter algumas dessas “joias escondidas” ao lado das lojas conhecidas, especialmente de plantas ou acessórios específicos.

Oi!
Se você mora perto da Alemanha, vale a pena conferir a Olibetta e a Aquasabi, ambas têm uma boa variedade e você descobrirá que alguns itens são mais baratos lá do que na Holanda.
Mas também descobri recentemente uma loja online menor de Portugal, a Bluviva, e fiquei bastante surpreso com a seleção de plantas e ferramentas de paisagismo aquático. Eles entregam rápido e geralmente têm itens que você não encontra facilmente em lojas físicas.
Gosto sempre de ter algumas dessas “joias escondidas” ao lado das lojas conhecidas, especialmente de plantas ou acessórios específicos.
Hoi daar!

Als je in de buurt van Duitsland woont, is het de moeite waard om Olibetta en Aquasabi te bekijken, beide hebben een goed assortiment en je zult merken dat sommige items daar goedkoper zijn dan in Nederland.

Maar ik ontdekte onlangs ook een kleinere online winkel in Portugal, Bluviva, en ik was behoorlijk verrast door de selectie van planten en waterlandschapsgereedschappen. Ze leveren snel en hebben vaak artikelen die je niet makkelijk vindt in fysieke winkels.

Ik vind het altijd leuk om een aantal van deze 'verborgen juweeltjes' naast bekende winkels te hebben, vooral van specifieke planten of accessoires.
Voor wie geen translate heeft.😊

Tillmann in Duisburg is idd een goede zaak met zelfs minder gangbare soorten aan vissen. In Nordhorn zit ook een aquariumzaak dicht bij het begin (bij het spoor en tank station) vanaf Denekamp bezien. Ondanks dat ik er vaker ben geweest, ben ik eerlijk gezegd de naam vergeten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan