Wat is er nieuw

Welke bak moet ik halen?

H

Henk87

Guest
Hallo allemaal, ik wil een nieuw bakje kopen van minimaal 70 liter en Max 100 maar weet niet welke nou mooi en praktisch is. Het liefst een met 2 kleppen waardoor het makkelijker onderhoud is, anders zie ik ook niks zonder lamp. Het hoeft geen complete set te zijn, ik wil er toch een extern filter bijkopen, moet nog even kijken welke stil is, dacht aan een jbl
 
mijn beste tip die ik kan geven, ga voor eentje zonder lichtkap (met afzonderlijke verlichting erboven)
Iets zoals de dennerle scaperstank 70
Maar het kan ook gelijk welk ander kaal aquarium zijn.
 
Een mooie maat is een 80cm want dan heb je iets meer keus in bewoners dan bij een kleinere bak. Een buitenfilter is verder een prima idee.
 
Bij de vraag mis ik een paar gegevens..
Wat moet erin gaan komen en wat is je budget ongeveer..

En je moet je bedenken dat voor Aquaria van zo rond de 100 liter de meeste buitenfilters al gauw te veel doen, maar ook dan wederom, wat gaat in de bak komen
JBL 402 is wel een goeie kandidaat voor deze maat bak

Voor een kleine 200 heb je een nieuwe Rio 125
 
Bij de vraag mis ik een paar gegevens..
Wat moet erin gaan komen en wat is je budget ongeveer..

En je moet je bedenken dat voor Aquaria van zo rond de 100 liter de meeste buitenfilters al gauw te veel doen, maar ook dan wederom, wat gaat in de bak komen
JBL 402 is wel een goeie kandidaat voor deze maat bak

Voor een kleine 200 heb je een nieuwe Rio 125
Wat erin gaat komen weet ik niet, ik wilde eerst de van maat weten maar ik enk dat ik ga voor 80 cm en dan juweel rio of de aqualantis style led.
Bedankt voor de tip van het filter, had ik niet aan gedacht dat hij teveel zou doen, hij komt niet in het daglicht te staan, qua planten niet veel en ook niet weinig kunnen de lampen van de rio dat aan?

mvg
Henk
 
Ik zou dan toch voor een jbl 702, of een eheim classic 2213 gaan denk ik. Rekening houdende met het feit dat het debiet van een filter, icm opvoerhoogte, af gaat nemen ben je met de 402 al snel aan je limiet qua filtering. En in een 402 kun je veel minder filtermaterialen kwijt.
 
Akva stabil heeft ook een mooie 110 liter, van rond de 200 afwerking is prachtig, wel wat anders dan een Juwel, en net als iedereen gaan de lampen van een lido je gauw vervelen met alg en rust..

De vraag van wat je wilt is wel een goeie hoor
wil je in die inhoud een langere bak wordt het ding gelijk minder diep, en een bak met 35 cm werkelijke waterdiepte kun je lang niet alle soorten vis in kwijt

Je woont niet hier in de buurt zeker ??
Staat hier bij de Jumper een nieuwe Eheim helemaal compleet voor 450, beetje grijs wit geheel, klasse afwerking, zit een Fluval bio nogwat filter bij, kijk da's wel een koopje
(die gasten zijn gestopt met Eheim, hebben nu JBL)
Een hele mooie allrounder iig (uit mn hoofd is dat bakje meen ik 80 x 55 x 45

En heerenveen valt mee met rijden hoor Amsterdan anderhalf uur en Arnhem ook :DD
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Buiten is het meer te merken
      Terug
      Bovenaan