patty776
Well-known member
het bakje waar ze inzaten
nu in de 60 cm
ik weet dat de foto's slecht zijn zal probere binnekort betere foto's te plaatsen
Seabait zei:Ik herken op de 3e foto alleen een gehavend Endler mannetje.
De andere vissen komen me bekend voor maar kan zo 123 niet op de naam komen.
Rode Fantoomzalm 😉
Geen Endler maar een mannetjes Gup, met veel wildtype bloed en de staart komt omdat er ook bloed van sluierguppen in zit.Seabait zei:Ik herken op de 3e foto alleen een gehavend Endler mannetje.
Seabait zei:Tjonge,gewoon geen 1 vis goed! ;(
Gelukkig dat jullie er zijn! 😉
Oh!Botia zei:De Rode minor's daar wil ik geen wetenschappelijke naam op plakken daar de aquariumstammen vaak een mengelmoesje zijn van verschillende soorten. Maar er zit geen Hyphessobrycon sweglesi in.
Ik zal weleens kijken welke soorten dat allemaal zijn als je dat wilt weten. Het verklaart de verschillen in kleur en van de schoudervlek wat je vaak ziet in partijen rode minors van verschillende kwekers, groothandels en winkels.Mascha&Ivo zei:Oh!Botia zei:De Rode minor's daar wil ik geen wetenschappelijke naam op plakken daar de aquariumstammen vaak een mengelmoesje zijn van verschillende soorten. Maar er zit geen Hyphessobrycon sweglesi in.
Botia zei:Sumatraantje, Puntius tetrazona maar ik heb weleens gelezen dat welke vis wij Puntius tetrazona noemen in werkelijkheid een heel anders soort is.
Inderdaad al staan in dit artikel weer dingen die ik niet wist. Dus dank je wel!Dargine zei:Botia zei:Sumatraantje, Puntius tetrazona maar ik heb weleens gelezen dat welke vis wij Puntius tetrazona noemen in werkelijkheid een heel anders soort is.
Je hebt het vast hierover:
http://www.seriouslyfish.com/its-often- ... -its-name/
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.