Wat is er nieuw

Welke bij rode rili

• Onderwerp starter Onderwerp starter BlackTurtle
  • Startdatum Startdatum
B

BlackTurtle

Guest
Ik vroeg me af welke kleur vormen bij rode rili's passen zonder dat de volledige kleur verloren gaan. En of dit zelfs wel mogelijk is.
Ik dacht miss de blue rili ivm dat de kop en staart beide rood is en je dus alleen een variabel midden deel gaat hebben; wit of blauw. Ik weet echter niet of dit zeker is, iemand op facebook zou me echter een foto laten zien van die kruising vanavond, hebben er hier nog zo'n suggesties of adviezen. Buiten het niet te doen ivm de niet meer zuivere bleu of red rili

Als je rood als hoofdkleur rood wil behouden dan zou ik de rode Sakura nemen.
Als je blauw neemt dan krijg je denk ik of rood of blauw.

De rode kleur zit in het schild, bij de meeste blauwe variaties zit de blauwe kleur aan de binnenkant en is het schild doorzichtig (behalve bij de dure versies).

Als je ze bij elkaar wilt zetten krijg je een mix van diverse genen (niet alleen de kleuren die je bij de start groep ziet), het is dus maar de vraag wat daar uit komt.
Er word vaak gezegd dat de nakweek op den duur doorzichtig/grijs wordt, maar hier heb ik nog nooit bewijs voor gezien tenzij ze gekruist worden met een totaal andere soort (dus geen kweek variatie).

Dat over de kleur van het schild is nieuw voor mij zeg. Zo zie je maar weer dat je iets kan leren.
Dus bij hoge gradaties is het schild gekleurd zeg maar en bij de mindere is het schild doorzichtig begrijp ik hieruit.

Dargine zei:
De rode kleur zit in het schild, bij de meeste blauwe variaties zit de blauwe kleur aan de binnenkant en is het schild doorzichtig (behalve bij de dure versies).

Als je ze bij elkaar wilt zetten krijg je een mix van diverse genen (niet alleen de kleuren die je bij de start groep ziet), het is dus maar de vraag wat daar uit komt.
Er word vaak gezegd dat de nakweek op den duur doorzichtig/grijs wordt, maar hier heb ik nog nooit bewijs voor gezien tenzij ze gekruist worden met een totaal andere soort (dus geen kweek variatie).

Dus ook de volledige garnaal gaat verkleuren niet alleen het wit/ blauwe deel?

Zijn er dan garnalen waar dit niet bij is? of is dit bij alle kleur slagen zo?

jessicapilon zei:
Dat over de kleur van het schild is nieuw voor mij zeg. Zo zie je maar weer dat je iets kan leren.
Dus bij hoge gradaties is het schild gekleurd zeg maar en bij de mindere is het schild doorzichtig begrijp ik hieruit.

Volgens mij hebben de garnalen met een blauw schild een andere naam, maar houd me daar niet aan vast.

BlackTurtle zei:
Dus ook de volledige garnaal gaat verkleuren niet alleen het wit/ blauwe deel?

Zijn er dan garnalen waar dit niet bij is? of is dit bij alle kleur slagen zo?

Huh? Wat bedoel je met "verkleuren"?

Je hebt verschillende blauwe garnalen tegenwoordig zoals de Blue Fairy bijvoorbeeld. Ook is er de Blue Pearl nog. Je ziet bijna door de bomen het bos niet meer.

Maar vervellingen zijn toch altijd doorzichtig??

jessicapilon zei:
Je hebt verschillende blauwe garnalen tegenwoordig zoals de Blue Fairy bijvoorbeeld. Ook is er de Blue Pearl nog. Je ziet bijna door de bomen het bos niet meer.

Maar vervellingen zijn toch altijd doorzichtig??

Ik heb het hier over de Neocaridina davidi (daar gaat het topic immers over), de blue pearl is net als de white pearl een Neocaridina palmata. Geen soorten en variaties door elkaar halen.

Hoe het met de kleuren van Neocaridina palmata zit weet ik niet, hier heb ik me nooit in verdiept omdat ik deze niet heb.

BlackTurtle zei:
De kleur veranderen van de rode kop van de blue / red rili.

Wanneer gaat de kleur veranderen? Bij nakweek bedoel je?

Edit: ik heb je begin post nog even gelezen, en ik denk dat dit is waar je inderdaad op doelt. Zoals ik eerder zei valt het niet te zeggen hoe de garnalen "verkleuren" het ligt er maar net aan welke genen van de ouders worden doorgegeven, en dat zal per "legsel" per individu waarschijnlijk verschillen.
Wel leuk natuurlijk om dit eens in een apart aquarium te testen, maar dan wel zorgen dat je uit deze groep niks verkoopt als zijnde pure "bepaalde variatie".

Ik denk dat ik nadien dan het ga proberen met de blue rili erbij.
Ik ben echter ook niet van plan nakweek te verkopen / laat staan als 'zuivere'. Het is gewoon puur iets voor mij. Echter wil ik wel proberen de vuurgarnalen groter te krijgen op termijn, las ergens op fb dat sommige mensen er nog van 4-5 cm hebben.

Wellicht zijn ze er echt maar zulke grote vuurtjes heb ik nog nooit gezien of gehad. 5cm is een flinke garnaal dan.
Groter dan zo n 3 cm had ik ze echt niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan