Wat is er nieuw

Welke bijkomende pomp

Koi1206

Well-known member
Lid geworden
1 mei 2020
Ik ga mijn aquarium veranderen naar een discusaquarium. Deze is 150 cm op 60 x 60. Voor het ogenblik bezit ik een buitenfilter Hydra filtron 1800, waar ik zeer tevreden van ben. Ik zou nu een tweede pomp willen bijplaatsen en twijfel om als 2de pomp een bijkomende hydra filtron te nemen of een iets goedkopere Eheim 4 600 te kopen. Welke zouden julie nemen of misschien een andere die jullie aanraden. Ze moet uiteraard zeer stil zijn Heb al vele pompen bekeken maar geraak er niet uit. Graag jullie menig en of raad.

Als je toch al bereid bent zulke bedragen te betalen voor een filter, heb je veel keus. 🙂 Persoonlijk ben ik blij met twee filters van Fluval die ik heb: de FX4 en de 407. Vooral over de FX4 hoor je eigenlijk bijna geen slechte verhalen. Beide geven aardig wat stroming, maar hebben ingebouwde kraantjes waarmee je dat kunt minderen.

Ook de JBL-filters (ik heb de e902 en e702) hebben het hier altijd goed gedaan.

Als ik heel eerlijk ben, zou ik in jouw geval niet voor een tweede filter van Hydra gaan. Ik heb in het verleden al eens wat graafwerk gedaan naar hun filtertechnologie en het lijkt erop (sorry dat ik het zeg) dat het allemaal onzin is. Je bent m.i. beter af als je je gewoon op biologische filtering focust. Eventueel met een UVC-lamp erbij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan