Wat is er nieuw

welke bijvissen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jhonno
  • Startdatum Startdatum
J

jhonno

Guest
Hallo

Ik heb een paar pauwoog cihcliden in me bak zitten en was benieuwd wat daar nou bij kan qua bij vissen? Ze zijn nog vrij klein. Kennissen van me hebben rode acaras erbij zitten en dat gaat goed maar vraag liever hier wat info

De bak is 1.50x60x60 zit voor de rest aleen een algemeter in van 10cm

Ik ben geen kenner van Pauwoog Cichliden maar dit is volgens mij nogal aan de krappe kant. Deze vissen worden toch makkelijk groter dan 25cm?

Dat klopt maar dit is een tijdelijke bak tot dat ze groter zijn en dan gaan ze in een grotere bak heb er momenteel 3 inzitten

Het probleem met oscars is dat ze die ruimte nodig hebben om te groeien. Beter zou zijn ze direct in en grote bak te plaatsen.

Als zich uit die 3 een koppel gaat vormen krijg je geheid problemen met de derde. Je zult er dan zeker een weg moeten doen.

Op de vraag bijvissen: in deze bak....none

Ja de bak is in de maak krijg die met 2 weken dus dan zet ik de oscars in die bak maar werd mij verteld dat de oscars bijvissen had om zoch soms een beetje af te reageren dan op zichzelf

200x100x80 dus dat is groot genoeg voor ze

Top! Eindelijk iemand die snapt hoe je ze moet houden!

Ik las eens over iemand die er 2 had, en die waren met anderhalf jaar 39 en 37cm. En dan vind ik een bak van 2 meter lang toch wat aan de krappe kant.

Mooi formaat bak! Een meter diep geeft mooie mogelijkheden 🙂 hoewel groter altijd beter is, lijkt mij dit een mooi formaat. Maar eerlijk is eerlijk ik heb geen ervaring met oscars 😉

persoonlijk zou ik denken aan bijvissen als myles. Een wat hogere zalm 😉

Ja okee maar dan heb je nooit een einde aan je bak en zal waarschijnlijk wildvang zijn geweest liefst had ik een zwembad willen vullen maja zit wel met de ruimte 😉 kan ook te gek natuurlijk

Botia zei:
Ik las eens over iemand die er 2 had, en die waren met anderhalf jaar 39 en 37cm. En dan vind ik een bak van 2 meter lang toch wat aan de krappe kant.

Klopt, maar 2 meter is wel de minimale maat. De diepte is leuk maar ze zullen zeker die twee meter gaan domineren.

Ook in dit formaat zou ik adviseren er geen bijvissen in te plaatsen. Maar goed, wat niet of wel kan hangt ook af van het karakter van de vissen.

jhonno zei:
Ja okee maar dan heb je nooit een einde aan je bak en zal waarschijnlijk wildvang zijn geweest liefst had ik een zwembad willen vullen maja zit wel met de ruimte 😉 kan ook te gek natuurlijk
Het was nakweek...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan