Wat is er nieuw

Welke bodem reiniger (stofzuiger/ gravel) gebruiken jullie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chacheboo_fishkeeper
  • Startdatum Startdatum
C

Chacheboo_fishkeeper

Guest
Ik wil toch graag iets weten,
Wat voor bodem reiniger (stofzuiger) gebruiken jullie? Ik heb er 1 gehad met batterijen van Superfish deze is na 3 maanden stuk gegaan, deed het opeens niet meer. En een handmatige gehad met een pompje, maar deze deed het na 2x al niet meer. Wil echt een goede, want elke keer een op de gok kopen is ook irritant. Nu gebruik die van JbL in/ out , deze gebruik ik dan in combinatie met water verversen. Maar wil tussendoor ook kunnen reinigen.
Alvast bedankt voor jullie reacties ??
7B717BF8-9B6B-4EBF-8DD2-9B0E88BC08DC.jpeg

Deze zag ik ook op Internet. Gebruikt u deze vaak? Werkt deze heel goed? Alle aanbieders prijzen hun product heel goed aan, maar daadwerkelijk is het vaak poep, waardoor men vaak op een miskoop uitkomt. Hoor graag reacties van de mensen hier.
heel erg bedankt voor uw reactie

Ik heb momenteel zo'n sera ding, werkt wel, echter het probleem van die bodemreinigers is de veel te stijve plastic slang. Ik zoek een systeem met een soepele silicone slang. Of een losse silicone slang zodat ik gemakkelijk in alle hoeken en kanten kan komen.

Dank voor jullie reacties. Ik heb hier echt wat aan en denk toch voor de eden 501 ga. Soortgelijke als de Sera heb ik al, maar dan van JBL.
Nogmaals dank! ??

Ik gebruik een JBL401 potfilter waar ik mijn gravelvac aan heb gekoppeld. Op de foto een Superfish klok maar nu heb ik een verloop voor slangen van dik naar dun op zitten met een iets kleinere diameter zodat de zuigkracht iets groter is geworden.
Hiermee kan je in no time de bodem afzuigen en bij de waterwissel leeg ik de 401 ook meteen. Dus geen extra water terug in de bak te doen.
De 401 heeft bredere vuilsleuven in de bovenste bak als de 402 dus het zand valt makkelijker in de pot. Wel heb ik er een fijnschuim filter in gedaan om het mechanische vuil tegen te houden.

Omdat de 401 maar 4W verbruikt gebruik ik de vulslang naar de fx6. Die neemt nu de opvoerhoogte voor zijn rekening dus heb ik iets meer zuigkracht en geen extra zichtbare slang terug de bak in.
De klok blijft permanent in de bak zitten en zuigt zo erg veel mechanisch vuil op dus hoeft de fx6 minder onderhoud.

Voor een Superfisch klok moet je dus iets meer filter gebruiken als mijn 401.

Bij het schoonspoelen en legen van de pot in de wasbak wel met beleid en het zand in de pot bewaren die kan weer een keer terug in de bak.
Legen van de pot doe ik bij een waterwissel tijdens het vullen van de bak. Echt een no-brainer zonder knoeien.

Bijlagen

• DSC03171.JPG
    DSC03171.JPG
    154.2 KB · Weergaven: 100
  • DSC03170.JPG
    DSC03170.JPG
    168 KB · Weergaven: 100
Moet er wel bij zeggen dat dit een sluierstaart bak is met een minimale laag zand dus wens geen bacteriecultuur. Daarom kan het water ook teruggepompt worden in de bak via de fx6.

Succes!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan