Welke bodembedekker?


Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Berichten
512
Locatie
Zwammerdam
Welke bodembedekker doet het goed in een ondergrond van alleen grinden is makkelijk te onderhouden.
Ik heb nu Staurogyne Repens, Monte Carlo(micranthemum), pogostemon Helferi.
De pogostemon helferi doet het aardig de monte carlo doet niets en is haast niet te planten omdat je haast niet kan zien wat de wortels zijn.
De Staurogyne repen doet iets, maar kan beter.
Als je dan leest wat deze planten nodig hebben is weinig co2 en zouden makkelijk zijn in het onderhoud.
Ik weet bodembedekkers is altijd lastig.
 
Echinodorus (helanthium) tenellus groeit vaak ook goed en is (naar mijn mening ;)) ook best mooi. Lijkt qua vorm op bovenstaande, heb alleen geen ervaring met sagittaria.
Ben van plan marsilea te gaan proberen, misschien het proberen waard? Is wel écht klein!

Als je creatief bent kun je ook nog iets doen met een mossoort op een laag stuk hout, of algballen/mosballen.
 
Als je moeite hebt met de kleine soorten te laten wortelen zou je ze hier op kunnen laten groeien.
20181030_101826.jpg

Dit krijg je bij iedere naaiwinkel.
Je zou hier ook mos op kunnen laten groeien en zo als bodem of achterwand gebruiken.

Ikzelf heb dit eerder gebruikt met monte carlo zaadjes uit china en werkt perfect.


Bij mijn huidige bak heb ik hiervan kleine vierkantjes geknipt en dit met visdraad aan mijn planten gemaakt om ze in de bodem te verankeren.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan