Welke Bodemstofuiger is goed?


G

Gast13

Guest
Ik heb nu 1 van Tetra de C50 maar die werkt niet bij mijn aquarium.
De druk doet het niet en moet het met de mond aanzuigen. Verder zuigt hij dan niet goed.
De kraan staat wel open hoor, dus daar ligt het niet aan.
Ik heb ook al verschillende hoogtes geprobeerd.
 
Ik heb gewoon een Sera bodemzuiger waarvan ik de hevelklok aan de tuinslang koppel. Haal 'm alleen een paar keer op en neer om hem op gang te brengen en waaier met een rubberkwastje de losse troep naar de zuiger toe. Ik raak de bodem niet echt aan met de zuiger, want daar zitten waardevolle bacteriekolonies die ik niet kwijt wil :)
 
Ik heb nu 1 van Tetra de C50 maar die werkt niet bij mijn aquarium.
De druk doet het niet en moet het met de mond aanzuigen. Verder zuigt hij dan niet goed.
De kraan staat wel open hoor, dus daar ligt het niet aan.
Ik heb ook al verschillende hoogtes geprobeerd.
I heb ook zo'n ding. Een keer of drie flink heen en weer onder water met de kraan open. Wel goed onder water houden. Werkt perfect. Zit je rubberen O-ring wel op het, aan te koppelen, aanzuigdeel?
 
Ik gebruik hem nooit en wapper met afhevelen als ik ververs over de bodem en dan vliegt alles de slang in. In de bodem moet je toch zo min mogelijk komen.
 
Eden 501 gravelcleaner die je bij verlenging van de uitgaande slang ook nog een kan gebruiken bij het water verversen
 
Zit nu te denken aan de eheim die oo batterijen werkt en het water weer in het aquarium pompt.
En ja ik heb alles goed zitten en ook op en neer bewogen.
Helaas stelt die me teleur.
 

Terug
Bovenaan