Welke bodemvissen in juwel vision 180


larsfokkert

Active member
Lid geworden
2 november 2021
Berichten
26
Leeftijd
20
Goedendag lezer,

Ik zoek een groepje of groepjes bodembewoners voor mijn juwel vision 180 de afmetingen zijn 92×42×52 als ik het goed heb, ik zat te denken aan een groep corydoras maar het liefst heb ik algeneters zijn er wellicht algeneters die goed met corydoras kunnen?

Alvast bedankt
 
Of is het niet verstandig om op deze grootte bak 2 groepen bodemvissen te doen?
 
L-nummers kunnen prima samen in 1 bak met corydorassen in het wild komen ze ook samen in de rivieren voor, wel even kijken naar welke behoeftes je L-nummer heeft want je hebt ze in allerlei variaties (van houteters tot vleeseters) op www.planetcatfish.com kun je alle L-nummers vinden
 
Corydoras en andere bodemvissen kunnen het beste op zand worden gehouden :)

Otocinclus zijn leuke algeneters, maar zitten niet echt alleen op de bodem.
Daarnaast kun je deze het beste pas na een half jaar toevoegen zodat ze voldoende eten hebben (biofilm, deze heeft tijd nodig om te vormen).
 
Corydoras en andere bodemvissen kunnen het beste op zand worden gehouden :)

Otocinclus zijn leuke algeneters, maar zitten niet echt alleen op de bodem.
Daarnaast kun je deze het beste pas na een half jaar toevoegen zodat ze voldoende eten hebben (biofilm, deze heeft tijd nodig om te vormen).
Aah oké, ik heb al zand als bodem zodat ze zich daar niet aan kunnen verwonden, heb naar mijn idee ook voldoende schuilplaatsen gecreëerd
 
Dit is mijn aquarium namelijk qua inrichting
 

Bijlagen

  • IMG-20211121-WA0006.jpg
    IMG-20211121-WA0006.jpg
    59.7 KB · Weergaven: 111
Mooie bak!

Moeten het per se algeneters zijn? Een leuke bodembewoner vind ik de Hoplosternum punctatum (meestal verkocht als Dianema longibarbis, maar dat is een andere soort). Vrolijke, kleinblijvende meerval die geen vlieg kwaad doet. Een beetje een miniversie van de Megalechis thoracata. Leven het liefst in een groep. Ik heb er zelf maar ééntje rondzwemmen, het was de laatste die de dierenwinkel had zitten. Maar die zwemt vaak mee met de grotere meervallen of met de corydorasjes.
 
Mooie bak!

Moeten het per se algeneters zijn? Een leuke bodembewoner vind ik de Hoplosternum punctatum (meestal verkocht als Dianema longibarbis, maar dat is een andere soort). Vrolijke, kleinblijvende meerval die geen vlieg kwaad doet. Een beetje een miniversie van de Megalechis thoracata. Leven het liefst in een groep. Ik heb er zelf maar ééntje rondzwemmen, het was de laatste die de dierenwinkel had zitten. Maar die zwemt vaak mee met de grotere meervallen of met de corydorasjes.
Aah oké , ik zal wel even kijken hoe en wat. Hartelijk dank
 
Ik vroeg me af wat de juiste volgorde is welke vis je als eerste erin doet gaat dat van de bodem naar boven of weer op een andere manier?
 
Maakt niks uit hoor. :) Net waar jij blij van wordt!
 
Aah oké dankjewel voor uw reactie!
 
Ik heb als eerste groep vissen 12 vijfstreepbarbelen aan mijn aquarium toegevoegd. Daarbij komen een aantal vragen😁. hoe lang ik moet wachten totdat ik de volgende groep vissen er in kan gaan doen? Kunnen kardinaal tetra's samen met een vijfstreepbarbelen? En wat is het minimale aantal van een L nummer wat ze prettig vinden?
 
Aah oké bedankt! Welke L nummer raadt u aan voor een beginner?
Zou een wat makkelijk soortje nemen, d emeeste ancistrussoorten die verkrijgbaar zijn, zijn dat wel, laten zich ook goed overdag zien, neem geen koppelje want ancistrussen kweken erg makkelijk
 
Momenteel zijn dit de vissen die ik in mijn bak heb zitten: 12 vijfstreepbarbelen, 4 corydoras panda, 4 corydoras Venezuela black en 1 ancistrus ik weet niet precies welke. Ik wou graag nog 2 soorten in de bak erbij willen hebben dit zijn kardinaal tetra's en marmerbijlzalmen. Mijn vraag duidt als volgt, hoeveel kan ik er nog ongeveer van beide soorten bij doen?
 

Terug
Bovenaan