Wat is er nieuw

Welke borstelneuzen(?) zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MarliesDW
  • Startdatum Startdatum
M

MarliesDW

Guest
Zoals ik in mijn voorstelronde al gezegd heb, ik heb nog maar weinig verstand van aquaria en vissen, dus graag jullie hulp!

Nr. 1:
De kleinste van het stel, namelijk zo'n 6 cm groot (van kop t/m staart). Volledig gestippeld; donker van kleur met gele stippen.
IMG_4721_zps2c565iiy.jpg

IMG_4692_zpstckywhs6.jpg

(Links op de foto)

Nr. 2:
De een na kleinste; zo'n 8cm groot. Gestippeld op de kop en gevlekt op de rest van het lichaam.
IMG_4591_zpslswftrpi.jpg

IMG_4593_zpsexz6fflk.jpg

(Rechts op de foto)

Nr. 3:
Egaal donker van kleur. Grootte 10cm.
image1_zpsx24gg1an.jpg

image2_zpsholablkt.jpg

Nr. 4:
Gestippeld op de kop en gevlekt op de rest van het lichaam. Grootte: 11 cm. (Op de foto rechts)
IMG_4692_zpstckywhs6.jpg

IMG_4590_zps5srut1yb.jpg

Nr. 5:
Lijkt op nr. 4, nog geen goede foto van.

Nr. 6:
Dit is de grootste van het stel maar ook vrij schuw (en dominant) dus heb hem nog niet kunnen opmeten en nog niet goed kunnen fotograferen. Ik vermoed dat hij zo'n 13-15cm groot is.
Hij is wat lichter bruin van kleur dan de rest en geheel gestippeld.
IMG_4566_zpsdevpxhzz.jpg

image_zpswjbtwqxz.jpg

Zijn allemaal ancistrussen.

Als je daar jongen van krijg, berg je maar, 40-50-60 jongen is niks.

Met gewei zijn de mannen. zonder de vrouw.

Ojee! XD

Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar de 2e naam want het zijn volgens mij wel verschillende soorten, of niet?
Hoe zit het eigenlijk met de vrouwtjes; het ene vrouwtje heeft geen 'antennes', het andere (kleinste) vrouwtje heeft rondom de bek wel antennes (geen gewei). Hoe zit dat?

Waarschijnlijk zijn ze (bijna) allemaal ancistrus cf cirrhosus. Ik ben absoluut niet erg bekend met ancistrussen, maar de cirrhosus kan erg verschillen qua tekening geloof ik. Mooie fotos trouwens! Vooral die met het mannetje vooraan en vrouwtje op de achtergrond vind ik erg leuk! 🙂

De Ancistrus cf cirrhosus zijn hybriden van verschillende soorten en kunnen daardoor qua kleur en tekening iets verschillen. Ze fokken als konijnen.

Ok, bedankt allemaal!
(Tot nu toe nog geen geboortekaartjes hoeven te versturen 😉 )

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan