Welke bruine kit is geschikt voor in het aquarium?


L

Loes en Marc

Guest
Wij willen graag de zijkanten van onze achterwand afkitten met bruine kit om te zorgen dat er geen kleine vissen of wat ook achter de achterwand kan kruipen. Aan de onderkant en bovenkant laten we stukken op om gassen e.d. er wel achter vandaan te laten ontsnappen.

Nu heb ik al heel wat af gegoogeld en gestruind op diverse forums maar nergens kan ik precies vinden welke bruine kit er geschikt is voor in het aquarium. Zwart en doorzichtig geen probleem maar bruin..... niet te vinden.

Wie kan mij helpen?
 
Is tec 7 niet giftig voor in het aquarium? Er zijn meerdere merken die bruine kit verkopen maar kan er dan niet achter komen of het schadelijk is voor planten en vissen.
 
Die beschrijving heb ik gelezen en er wordt wel gemeld dat het goed tegen water en zeewater kan maar dat wil nog niet zeggen of het wel of niet giftig is. Ook wordt iets met getallen in een tabel aangeduid of het giftig is voor vissen maar daar kom ik niet uit.

Weet dat iemand hier op het forum ook bruine kit heeft gebruikt maar die is al lange tijd niet online geweest.
 
Deze kit had ik inderdaad ook gevonden maar is deze geschikt voor onder water of kan deze alleen maar tegen nat worden? En is deze niet schadelijk voor vissen en planten?
 
Staat op de tube, als het goed is.
Ook op blank en zwart. ook Aquarium.


Deze bestaat ook,maar is blank.
Zwaluw Aqua-Silicone - Den Braven


Zwaluw Aqua-Silicone is een hoogelastische, azijnzuur verhardende ... Voor het
lijmen / afdichten van aquaria en terrariumbakken, glazen display's en vitrines.
www.denbraven.nl/assortiment/elastische ... a-silicone



Zou gewoon zwart nemen. ben je zeker van je zaak.
 
Ik weet dat bruine Polymax wel zonder problemen op achterwanden in kikker- en krabbenpaludaria wordt gebruikt, hoewel Bison dat zelf af raadt. Tec7 heb ik ook voor garnalen aangeraden gezien, dus dat zal wel goed zitten.
 
Net bij de bouwmarkt geweest en bison bouw bruin staat op de achterkant niet geschikt voor aquaria.... er staat wel groot op zuurvrij...

Zouden ze met niet geschikt bedoelen dat het niet stevig genoeg is om de ruiten te verlijmen maar dat het kwa ingredi�nten geen kwaad kan....

Zal bison eens mailen.
 
TEC7 wordt hier altijd gebruikt om van alles vast te zetten, ook bv. lagere dieren kunnen er mee op een steen worden vastgezet,
Tec7 heeft een neutrale PH en kan absoluut geen kwaad voor zowel vissen als planten.
Je kan er van alles mee kitten, halve glas op glas, daar kan je deze zeker niet voor gebruiken.
 
Bericht terug van Bison....

De Siliconenkit Bouw Bruin bevat schimmelwerende bestanddelen die schadelijk zijn voor vissen.
Bison heeft helaas geen bruine afdichtingskit die geschikt is voor aquaria.


Ook contact gehad met Pattex...

Voor deze toepassing, raden wij u het gebruik aan van de voegkit "Pattex Venster&Glas" bruin geschikt voor aquaria



Dus nu een keuze maken....

Tec7 310ml bestellen 1 koker voor 13.86 incl verzenden vandaag besteld morgen in huis.

Of... naar de bouwmarkt

Pattex Venster & Glas bruin koker 300ml 1 koker voor 12.99
 
Wat kan je allemaal kitten of niet kitten met:

-Pattex?
-Tec7?

Weet je dit dan kan je je keuze maken :)
 
Kan je er niet een strookje sponsmateriaal tussen prikken?
Zie je over een maand niets meer van.
 
luc zei:
Wat kan je allemaal kitten of niet kitten met:

-Pattex?
-Tec7?

Weet je dit dan kan je je keuze maken :)

Allebei zijn geschikt voor het doel waar ik het voor wil gebruiken. Omdat het om een groot aquarium gaat verwacht ik dat de koker leeg is na de klus dus hoef ik het verder nergens voor te kunnen gebruiken.

Ik heb gekozen voor de tec7. Vond de kleur (vanaf het plaatje) beter en kon deze on-line bestellen zodat ik man lief er niet op uit hoefde te sturen om evt pattex te halen, mag namelijk zelf nog geen auto rijden ivm operatie...
 
Is het dan n zo,n grote naad?

Dan had ik voor Schuim gekozen.
Is dan gelijk waterdoorlatend.
 
De naad moet nog gecre�erd worden want moet de achterwand nog op maat snijden.

De achterwand bestaat uit 4 delen van 55cm hoog. Misschien wil ik de tussen naden (dus om de 50cm) ook kitten als dit mooier blijkt.

Maar sowieso 2x 55cm en 2x 180cm.
 

Terug
Bovenaan