Welke cichlide is dit?

S

smidsy

Guest
Beste allemaal,
Ik kwam deze mooie cichlide op facebook tegen, weet iemand welke dit is?

IMG_20190818_184341.jpg


Ik hoor het graag!!
 
Is dat niet een Apisto soortje? Qua model doet ie me aan de Borelli denken.
 
Ja maar die hebben toch andere kleuren?
 
Klopt en ik kon deze kleur ook niet vinden via Google.
 
Wat een mooie vis zeg!
Ja dat vond ik ook haha, maar goed denk niet dat een alleenstaande man hiervan nog in mijn beoogde bestand past.....
 
Ik vind overigens de vis niet echt lijken op A. viejita. Ik mis de lengtestreep, en de kop van A. viejita is rood met vlekjes (àls die al gekleurd is, de wildkleur is volgens mij vuilwit met alleen een zwarte verticale streep door het oog) waar ik hierbij alleen geel zie en geen verticale streep. Daarnaast zijn er volgens mij nauwelijks èchte viejita's in de handel.
Het doet mij eerder denken aan A. hongsloi of A. macmasteri.
 
Ik vind overigens de vis niet echt lijken op A. viejita. Ik mis de lengtestreep, en de kop van A. viejita is rood met vlekjes (àls die al gekleurd is, de wildkleur is volgens mij vuilwit met alleen een zwarte verticale streep door het oog) waar ik hierbij alleen geel zie en geen verticale streep. Daarnaast zijn er volgens mij nauwelijks èchte viejita's in de handel.
Het doet mij eerder denken aan A. hongsloi of A. macmasteri.
Vind het qua bouw inderdaad eerder op A. hongsloi lijken. En wat jij beschrijft is trouwens geen viejita, maar een kleurslag van de macmasteri die altijd als viejita wordt verkocht. Echte viejita's hebben geen rood op het lichaam, alleen op de staart en heel soms op de rugvin. Zelfs wikipedia gebruikt de foto van een macmasteri...
 
Er is dus heel wat onduidelijkheid te vinden op internet.
 
Tja, maar dat is zeker ook niet het makkelijkste deel van de hobby, toch?
Er is zóveel moois, leuks en interessants .....
Dat is waar, maar op een gegeven moment moet je de knoop doorhakken en tevreden zijn met de keus die je gemaakt hebt.
Als je blijft zoeken/kijken wordt het er niet makkelijker op.
 
Er is bijna teveel keus waardoor een beslissing vaak moeilijker wordt gemaakt maar goed aan de andere kant is die grote keuze juist leuk denk ik.
 
Ik zag de eerst genoemde soort op de website van verduijn... dacht dat hij hierop leek dus ging hier vanuit...
Er is bijna teveel keus waardoor een beslissing vaak moeilijker wordt gemaakt maar goed aan de andere kant is die grote keuze juist leuk denk ik.
klopt, dat is aan de ene kant super leuk, maar aan de andere kant wil je ook niet iets fout doen haha....
 
A. viejita is vrij zeldzaam in de hobby. Je kan er vrijwel zeker van zijn dat het dan A. macmasteri is.

Vreemd dat Verduijn het is viejita heeft staan. Zouden toch redelijke experts moeten zijn op cichlidengebied.
 
A. viejita is vrij zeldzaam in de hobby. Je kan er vrijwel zeker van zijn dat het dan A. macmasteri is.

Vreemd dat Verduijn het is viejita heeft staan. Zouden toch redelijke experts moeten zijn op cichlidengebied.
Ja daarom nam ik t ook als voor 'waar' aan....
 
Volgens mij is het gewoon een slechte foto die de vis flink overbelicht weergeeft en er niets van te m aken valt.
 
Terug
Bovenaan