Wat is er nieuw

Welke cichlide

• Onderwerp starter Onderwerp starter OJ
  • Startdatum Startdatum
O

OJ

Guest
Onbekende cichlide. Heb er nu drie van en wil graag weten of ik er evt meer aan moet schaffen en of ik nu mannen of vrouwen heb.

K7k8pkVUEU6D_MggYX11IJyhZdel7fpr.jpeg

K7k8pkVUEU6D_MggYX11IJyhZdel7fpr.jpeg

Kan je misschien een foto maken die wat meer van de zijkant genomen is ???

PS

De bovenste lijkt me een man. Die is in bezit van z.g. eivlekken, die je meestal ziet bij mannetjes van muilbroeders. Op die manier worden namelijk eieren in de bek van het vrouwtje bevrucht. Het vrouwtje denkt dat er nog eieren zijn en hapt er naar. Op dat moment bevrucht de man de eieren in de bek van het vrouwtje

Iodotropheus sprengerae

Als ik die soort Google ziet hij er heel anders uit. Veel minder breed en dat blauwe ontbreekt ook totaal. Deze vis is meer bruin.

Als ik zo kijk naar de bek en kleur, gok ik een Metriaclima hajomaylandi... Maar moet eerlijk bekennen dat ik 0,0 verstand heb van malawi en dat het ook zomaar een hybride of iets anders kan zijn 🙂

OJ zei:
Als ik die soort Google ziet hij er heel anders uit. Veel minder breed en dat blauwe ontbreekt ook totaal. Deze vis is meer bruin.

Jouw vis heeft stresstekening op de foto, en in de handel vind je vaak doorgefokte/gekruiste exemplaren. Maar die brede bek doet het hem wel... Google anders eens op rusty cichlid voor plaatjes, daar staan ook wat bruinere exemplaren tussen (de mijne zijn bij lange na ook niet zo blauw)

http://www.thetropicaltank.co.uk/Fishindx/sprenger.htm

The base colour of this species is brown, but with the right feeding, the adults should develop an attractive purple sheen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan