Wat is er nieuw

Welke corydoras is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elleoj
  • Startdatum Startdatum
E

Elleoj

Guest
Dag allemaal,

Dit topic zal al zo'n 1000 keer geopend zijn met al die corydoras soorten, maar hier nog eentje.. 😉

Met een aantal visjes van MP zijn er ook twee corydoras meegekomen. Een is een paleatus ben ik achter, maar de ander weet ik niet zeker.

BRY4Llhp4i62NfoGF12DAWxCfxTYtoWT.jpeg

Ik vermoed een C. agassizii, maar wie durft het met zekerheid te zeggen? 😉

Ze blijven niet in mijn bak (bodem is ongeschikt), dus ik wil ze zo snel mogelijk bij soortgenoten herplaatsen, maar dan moet ik wel weten welke ik heb. 🙂

Alvast bedankt!

(want dit is een paleatus, toch?)

BRY4Llhp4i62NfoGF12DAWxCfxTYtoWT.jpeg

De eerste foto,corydoras schwartzii?

De eerste is een Corydoras schwartzii, en de 2e een Corydoras paleatus met ws vinrot.

Bedankt voor de antwoorden! Zo zie je maar dat ik er inderdaad naast zat. 😉 Ik heb omdat ik weet dat ik niet de juiste bodem heb me nooit verdiept in cory's en er zijn zooooo veel soorten dat ik er nu niet zelf achter kon komen wat ik heb.

Dat van vinrot is een goede opmerking. Ik hou ze sowieso al scherp in de gaten en heb medicatie op voorraad. Ze hebben een hoop stress gehad de afgelopen week, pas toen ze al in een bakje zaten om mee te nemen hoorde ik dat ze pas sinds de dag ervoor bij de vorige eigenaar zaten. Wonder boven wonder leeft alles nog, maar ik had er wel even flink de pee in toen ik dat ontdekte. Arme beesies.

Kijk het ff aan,een flinke ph schommeling geeft ook witte gerafelde vinnen.
Maar echt ok, ziet de vis er niet uit.

Thnx. 🙂 Ik ga proberen 'm er weer bovenop te krijgen. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan