Wat is er nieuw

Welke Corydoras is dit?

trotsemammie

Well-known member
Lid geworden
15 oktober 2011
Leeftijd
47
Kan iemand mij vertellen welke Corydoras soort dit is?

20160708_223635.jpg

20160708_223645.jpg

Bij Ivan gekocht? Corydoras concolor.

Botia zei:
Bij Ivan gekocht? Corydoras concolor.
Nee niet bij Ivan gekocht anders had ik vast het antwoord al geweten.
Ik heb deze van iemand anders over genomen en. Het is maar 1 exemplaar maar wel een hele mooie.

Ivan heeft er ook nog enkele. Maar dit is 100% zeker een concolor.

Het is vrijwel altijd wildvang bij deze soort.

Mooie cory de concolor, die staat bij mij boven aan mijn verlanglijstje. Heb alleen geen ruimte meer 😉

Zit hij nu als enige cory in je aquarium?
Anders zou ik er een paar bij halen, het zijn echte groepsdieren.
Mits je ruimte hebt en een geschikte bodem uiteraard.

Sanneke80 zei:
Mooie cory de concolor, die staat bij mij boven aan mijn verlanglijstje. Heb alleen geen ruimte meer 😉

Als ik uit ga van de foto zie ik dag ze geen geschikte bodem heeft voor cory's.

Sinds wanneer is een 'mammie' een hij? 😉

Heb je wel goed gelezen? 😀 😉

Voor jouw edit wel ja 😀

Haha 😀 dat kan ik niet meer verranderen 😉

Tis vakantie oke, dan mag dat 😀

zit nog wel een verschil tussen niet geschikt en niet ideaal.

zandbodem is het beste, maar andere bodem mits niet scherp kan ook.

Ik heb in twee aquaria waar cory's in zitten een combi van beide. Achterste helft grindsteentjes, maar die zijn absoluut niet scherp. En de voorste helft is hun zandstrand, waar ze hun kieuwen kunnen spoelen.

Zo van de foto kon ik niet beoordelen wat de ts heeft.

Sanneke80 zei:

Nee hij zit niet als enige Cory in mijn bak.
Ik heb nog 1 Corydoras Aeneus en 2 Corydoras paleatus. Wel een gemengd boeltje zo maar het zijn in ieder geval wel allemaal cory''s

Mijn bodem is fijn grind. Tot nu toe gaat dat prima met de cory's

Goed om te horen dat ie niet alleen is. Hij/zij is echt prachtig! :smitten:

Ja dat vind ik ook Sanne keer.
Helaas is hij/zij wel veel schuwer dan de andere cory's maar ik hoop dat dat nog minder word

Hou er wel rekening mee dat als je verschillende soorten cory's bij elkaar zet en b.v. de ene soort zijn mannetjes en de andere vrouwtjes, de kans bestaat dat ze gaan kruisen. Zitten ze in een aquarium met medebewoners die de eitjes of jonge visjes zullen opeten is dat geen probleem, maar het is wel iets om even op te letten.

Verder is de concolor een cory die iets hogere temperaturen nodig heeft (23-26�C), terwijl er van de paleatus gezegd wordt dat je ze beter onverwarmd kunt houden. Dat matcht dus niet zo goed.
Eigenlijk zou het beter zijn om voor 1 soort te kiezen. Dat is voor de vissen ook fijner want cory's van andere soorten is voor hen niet hetzelfde als soortgenoten, dus eigenlijk zitten ze nog min of meer alleen.

Over het kunnen kruisen van cory's hebben we laatst een topic gehad.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1886567

Wat ik zelf heb ervaren is dat cory's wat minder schuw kunnen zijn als ze in een groter groepje worden gehouden. Maar niet altijd. En soms heeft het wat tijd nodig voor ze wat minder schuw worden. Plus dat de ene wat schuwer is dan de ander, door karakter of waar ze vandaan komen (kweek of wildvang of vorige eigenaar etc)

Ik heb bijvoorbeeld een groepje wildvang Arcuatus, die er een paar maanden over heeft gedaan om niet van iedere beweging van mijn te verschieten. Nu kan ik er gewoon voor gaan zitten en blijven zij ook zitten.

Wat je zou kunnen overwegen is om voor 1 soort te kiezen die het beste bij jouw aquarium passen en jij mooi vind en er daar een paar van bijnemen. Indien er genoeg ruimte is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan