Wat is er nieuw

Welke Corydoras

• Onderwerp starter Onderwerp starter blubbie
  • Startdatum Startdatum
B

blubbie

Guest
Goedendag,

Ik had een vraag over deze 2 onderstaande foto's.
Welke soort corydoras zijn het?
Ik dacht zelf aan
- eerste foto: Corydoras aeneus (kleine meerval) 2 stuks
- tweede foto: Corydoras Paleatus (Pantser meerval) 2 stuks

Foto 1
T27nGvlXfJdEPDn4e4bQGyy1nU3X5uyF.jpeg

Foto 2
T27nGvlXfJdEPDn4e4bQGyy1nU3X5uyF.jpeg

Ik kan deze jongens/dames overnemen van iemand. maar die gene weet niet welke soort het zijn (heb er bij gezet hoe ze verkocht worden(tussen haakjes))
Ik weet dat ze in aantallen te weinig zijn.

en kunnen deze ook bij 7 sumatranen in een 80 cm bak

Ik hoor er graag over

Dat kan wel ja, Temperatuur op 23 Graden.

Ik heb het nog even aangepast was vergeten de foto's toe te voegen.

Maar weet u welke soorten Corydoras het zijn?

1e is geen aeneus lijkt mij, 2e is niet zo goed te zien.

Kijk wel,of alle baarden aanwezig zijn.

Is een superslechte bodem,voor ze.

Heb jij een betere bodem?
www.Corydora.nl

Corydora aeneus - Corydoras Pantsermeerval

bedankt voor de tip Bertus.

ik heb een zandbodem met ronde korrels

Okee Corydorasfan. Weet je misschien wel welke het zijn.

ik vond de 2de foto ook al vaag? Maar kon dit soort er uit op maken.

Nog een vraag:

Kunnen deze vissen zo in 2 tallen in een 80 bak of moet er perse de zelfde soort en dan 4 a 6 stuks bij dus bij iedere soort komen er 4 a 6 bij ?

Tweede is een Paleatus. Koop er inderdaad wat bij.

maar dan lijkt me het logisch dat ik niet beide cory's neem want dan heb ik uit eindelijk 10 a 12 stuks er plus nog 8 tetrazona's dan is het bakkie te klein of niet?
en welke soort is dan het best voor een 80 cm bak

Denk eens aan een kleine corydorassoortvoor een 80 cm bak: De pygmeus, hastatus of habrosus.
Leuk van deze kleine soortjes is dat ze ook nog wel eens in een groepje een klein rondje willen zwemmen 🙂

Deze cory's soorten vind ik ook leuk maar de 2 genoemde in de starttopic kan ik bij iemand krijgen waar ik ook meerdere spulletjes voor de aqua kan krijgen dus dacht als ik de cory's ook vraag kan ik misschien wat onderhandelen over de prijs.

Hoe groot is je bodem? Als deze bijvoorbeeld 80*40 is kunnen er wel paleatussen in,ik weet niet hoe ervaren je bent, maar wat ervaring is wel nodig bij de genoemde soorten van Marlene.

Ik heb een bodem van 80 x 40, binnenwerks iets van 39 x 79.
Ben nog niet zo heel lang geleden begonnen met Aqua's dus wou het nog wel even safe houden.

Nu heb ik wel 2 corydoras aeneus albino gekregen van een vriend. En nu merk ik wel dat de Suma's het leuk vinden om er soms achteraan te jagen.
het is wel wat minder geworden na 2 dagen maar soms gebeurt dit nog wel.
- Is hier iets aan te doen of gaat dit van zelf over ?
- Ik ben ook sinds kort over gegaan naar een 80 bak en was hij nog niet zo super goed beplant. zou het daar ook aan kunnen liggen? Heb inmiddels wel meerdere planten gehaald.

Ik weet dat er meer van moeten zijn maar de vriendin wil niet echt mee werken 😀 :stom:

Sumatranen kunnen etterbakken zijn als ze met te weinig + te klein gehouden worden en 80 cm. is erg krap voor ze. Ze combineren met kleine Corydorassoorten zou ik niet aandurven, zij zijn er echt niet tegen opgewassen. De albino zou geen probleem mogen zijn.

@Jones ik heb in mijn foto topic gemeld dat het denk ik kwam door dat ik ze te weinig voer gaf.
Want gaf ze steeds een half lepeltje dat was namelijk geadviseerd door de LFS en nu ik wat meer geef zijn ze af een toe nog wel wat aan het etteren zoals jij zeg maar ze zitten er niet steeds achteraan en heb nu ook het idee dat het alfa mannetje er achteraan gaat en de rest niet. En ze doen het ook maar bij 1 de andere kan er rustig tussen zwemmen en het interesseert ze niet eens.
maar als ik er meer cory's bij zal doen zou het dan veranderen of wordt het dan juist erger?

Ik denk niet dat het erger wordt als je er meer Corydoras bij zet.

Ze goed en afwisselend voeren is een erg goed idee 🙂. Het heeft ook de voorkeur bij zulke visjes om meerdere keren per dag een beetje te voeren. Dat geeft ze wat te doen zodat ze minder etteren.

Met gedroogde artemia en gedroogde tubifex zijn ze lekker lang bezig omdat ze zo'n blokje zelf uit elkaar moeten trekken. Dat zou je misschien kunnen proberen.

Hoe dan ook goed in de gaten houden.

Ter illustratie: was hier een tijd geleden iemand op het forum waar een eenzame Sumatraan zeer vermoedelijk een groep bijlzalmen EN een Apistogramma cacatuoides man de dood heeft in gejaagd. En zeker die laatsten kunnen een flinke stoot hebben.

~ Ivo

Okee gelukkig want heb nog wel het plan om over een tijdje meer albino's er bij te doen. maar wou eerst even aankijken of het voorlopig beter wordt met de verhoudingen tussen cory's en suma's

ik geef ze ook nu bevroren muggenlarven(natuurlijk eerst ontdooit😛)
ik zal is kijken of mijn LFS het ook heeft anders even een internet bestellingetje plegen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan